I Dvd

[size=12] Beste mensen,

Ik heb een IDvd vraagje. Ik heb een beetje zitten spelen met dit programma en nu wil ik dat uiteraard op DVD branden. Nu heeft mijn Ibook geen DVD rewriter maar mijn oude Windows pc wel. Gezien ik IDvd niet dagelijks ga gebruiken vroeg ik mij af of het mogelijk is het in IDvd gemaakte project via mijn pc te kunnen branden? Is er bijv. een Windowsprogramma dat Idvd projecten herkend? Alvast bedankt!

Gr Wouter

Projecten gaan niet werken op een Mac, maar diskimages waarschijnlijk wel.

Als je versie '05 van iDVD gebruikt kun je in plaats van een DVD branden ook een diskimage aanmaken. Verander de extensie in .iso, en brand hem dan op je PC.

Als je een externe schijf of iets hebt, kun je ook gewoon de image mounten op je Mac, en alleen de inhoud van de image meenemen, en die op je PC op een DVD zetten.

Bedankt voor het advies. Ik heb het ISO bestand naar m'n oude pc gezet om hem daar vanaf te branden. Nu heb ik eerlijk gezegd nooit een DVD gebrand in de vorm dat je hem dan ook als DVD kan afspelen. Kan ik het ISO bestand gewoon met Nero branden? En moet ik dan data-dvd kiezen of video-dvd? Moet ik instellingen wijzigen? Alvast bedankt!!

Ook ik heb het probleem dat er op mijn iBook G4 geen DVD writer zit, en op mijn PC wel.

Is het maken van een *.iso (o.i.d.) ook mogelijk met iDVD 6? Ik kan namelijk niet eens op het ‘brand’ knopje klikken.
Zo ja, hoe?

Vast bedankt

Menubalk > Archief > Bewaar als schijfkopie

[quote:93beb6872a="unSOUND"]Menubalk > Archief > Bewaar als schijfkopie[/quote:93beb6872a] Thnx!

[quote:d625838ec3="wouterleenders"]Bedankt voor het advies. Ik heb het ISO bestand naar m'n oude pc gezet om hem daar vanaf te branden. Nu heb ik eerlijk gezegd nooit een DVD gebrand in de vorm dat je hem dan ook als DVD kan afspelen. Kan ik het ISO bestand gewoon met Nero branden? En moet ik dan data-dvd kiezen of video-dvd? Moet ik instellingen wijzigen? Alvast bedankt!![/quote:d625838ec3]

je moet “image branden” kiezen en dan je image selecteren. Nadat die gebrand zal zijn op de dvd kan je hem op elke dvd speler afspelen.