I kan niet meer e-mail verzenden

Gisteren kon het wel, vandaag niet meer!?

Mijn SMTP «mail.planet.nl» is niet meer geaccepteerd :frowning:

Geen update gedaan… Ik begrijp het niet

Gebruik je wel de internet-toegang ook van planet? Want anders moet je een andere SMTP-server hebben. Altijd de SMTP-server die bij de internettoegang hoort gebruiken.

Ja ik gebruik, als klant van Planet de POP (incoming) «pop.wxs.nl», en SMTP (outgoing) «mail.planet.nl» van Planet , en port 110. Dat heeft tot gisteren gewerkt.

Ik kan van hierut poort 25 van mail.planet.nl openen en krijg een normale reactie op een HELO. Dus die is gewoon in de lucht. Wat is de foutmelding precies?

Hier de foutmelding: « cannot send the message using mail.planet.nl» Try another mail server.

Als ik een ander server (bv skynet.be) gebruikt, dan komt: «passed time out on port 25», wat niet mij verbaasd als Planet mijn provider is

¥β

Geldt dit voor alle mail of alleen voor grote mails? Tot voor kort kon ik bij planet namelijk mails groter dan 5MB wel verzenden. Op de een of andere manier lukt dat nu niet meer.

¥β

[quote:b3f90a262c="johnny_cash"]neen boys: planet heeft poort 25 geblokkeerd je zult het over een andere poort moeten laten lopen

.mac via ssl over poort 587 en imap over poort 465 bijvoorbeeld. dat moet je dus bij de (outgoing/ uitgaande) smtp server instellen.

was voor mij reden genoeg om vaarwel tegen planet te zeggen.[/quote:b3f90a262c]

Maar welke poort?
Ik heb 110 geprobeert: werk niet

Als ie internet-toegang heeft van planet en dan moet ie ook gewoon de SMTP-server van planet kunnen gebruiken. We hebben het hier niet over een eigen SMTP-server maar gewoon over Mail toch?

Poort 110 is voor POP. Poort 25 is voor SMTP.

Na zoveel pogingen krijg nu een nieuwe error message: ««your message exceed the 7,5 Mb limit» (ik wou een 6,9Mb Pdf dokument te zenden).

waarom plotselijk de goede message nu komt blij een raadsel, maar weet ik tenminste wat de probleem is.

Bedankt voor jullie inzet :slight_smile:

Daar ben ik weer: nu heb ik geen e-mail meer : «the connexion to the server «pop.wxs.nl» on port 25 timed out»!

Het kan alleen door de webmail van Planet.

Ik heb een mail gestuurd aan planet help, ondanks de slechte ervaringen met hun helpdesk :frowning:

¥β

[quote:22f4385e9c="johnny_cash"]in bovenstaande posts heb ik duidelijk gezegd dat je de poort moet aanpassen!!!!!! Pas je de poort aan, dan werkt het wel. (!)[/quote:22f4385e9c] Poort 25 inkomend en uitgaand is geblokkeerd voor alles wat niet van Planet zelf is. Iets als mail.planet.nl is toch echt van Planet zelf en dus gewoon [b:22f4385e9c]toegestaan[/b:22f4385e9c] over port 25. Poort wijzigingen zullen netzoveel helpen als dat je nu een krat bier leeg zuipt en naakt door de straat gaat rennen: niets.

In jouw geval is rennen naar de opticien een beter idee aangezien dit in bovenstaande posts al eens duidelijk is gemeld!!!

Draai evt. je eigen smtp -> Rapido smtp.

Ik heb er ooit een post over gemaakt op mijn blog: http://www.robberthamburg.nl/home/running-a-local-smtp-server-on-your-mac-osx