i movie <-> final cut express

ja ik weet natuurlijk dat final cut express beter is dan i movie. Maar is dat dus voor beeld qualiteit of een andere reden... ik overweeg mss om final cut express te kopen maar het is vooral eigelijk om wat hobby filmpjes te maken en dergelijke of is het hiervoor overdreven....

zijn in final cut express meer effecten en dergelijke opties of
wat is precies het doorslag gevende argument?

Als je uitsluitend hobby films wilt maken volstaat iMovie.. dat biedt voldoende mogelijkheden om leuke films te maken, met overgangen, titels, effecten. En een naadloze integratie met de andere iLife programma's om foto's en muziek toe te voegen, en een dvd te maken. Final Cut Express is een gecompliceerder programma door de uitgebreidere mogelijkheden. Effecten, titels en overganen zijn uitgebreider. Je kunt ook nauwkeuriger werken, tot op frame niveau toe. Je kunt meer doen met kleuren aanpassen. In theorie onbeperkt aantal sporen.. dus daarmee wordt bijvoorbeeld picture in picture mogelijk, slow motion, achterwaards afspelen en nog veel meer. Dat vergt wel enige leertijd en ervaring. Je kunt werken met diverse soorten markers om stukjes film te selecteren. De integratie met iDVD is minder simpel dan met iMovie, maar niet moeilijk. Kortom, Final Cut Express is een semi-professioneel programma met heel veel mogelijkheden om je film te bewerken, maar je moet er wel de nodige tijd in steken om alle mogelijkheden te ontdekken. Mijn advies is om eerst eens met iMovie aan de slag te gaan.. en als je tegen beperkingen aanloopt dan de stap te maken naar Final Cut Express... maar ik denk dat voor jou doel iMovie voldoet. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

jazeker, maar soijtig dat de slowmo effect der niet bijzit die had ik wel graag gehad, zijn er geen extra effecten en dergelijke verkrijgbaar ?

Er zijn heel veel extra's verkrijgbaar voor iMovie, o.a. hier: [url]http://www.geethree.com/slick/[/url]

met iMovie kan je toch best stukken film vertragen :? ? Er zit een slider onderin met een schildpad en een haas figuurtje :)

[quote:770bbb1de9="PeterK"]Mijn advies is om eerst eens met iMovie aan de slag te gaan.. en als je tegen beperkingen aanloopt dan de stap te maken naar Final Cut Express... maar ik denk dat voor jou doel iMovie voldoet.[/quote:770bbb1de9]

Eens! Ben gewend met meerdere video- en geluidssporen te werken, dus liever FCE. Maar als het effe snel moet is iMovie wel lekker makkelijk en snel. Blijf het een verbluffend goed programmaatje vinden.