i photo exporteren

Wou net de foto's van mijn vakantie van mijn powerbook overzetten naar mijn Imac. Dus gewoon even exporteren naar een map om ze daarna naar mijn Imac over te zetten. Nu lukt het me niet om dit album te exporteren; er gebeurt gewoon niets als ik de map selecteer en op exporteren druk?? Iemand een idee? Of eventueel een andere manier om de foto's van mijn Iphoto op mijn powerbook naar de IPhoto op mijn Imac te krijgen.

Alvast bedankt
Bart

Lukt het ook niet als je eerst alle foto's selecteert ?

nee, er gebeurt gewoon niets...totaal niets. Ik ben ondertussen wel begonnen met ze over te zetten via fotodeling. Zodat ik ze van de ene iphoto rechtstreeks naar de andere iPhoto importeer. Duurt natuurlijk wel nogal lang als het over net geen 1000 foto's in vrij hoge kwaliteit gaat. Maar toch zou ik graag de oplossing vinden voor het iPhoto probleem. Mss na de overzetting Iphoto eens opnieuw installeren...

En als je een foto gewoon naar je bureaublad sleept vanuit iPhoto ?

welke versie van iphoto gebruik je; als het versie '08 is is er een probleem met de export functie om dit op te lossen ga je naar het programma in de finder vervolgens appletje I en onder extenties gooi je FileExporter.iphotoExporter (DUS NIET FileExporter2.iPhotoExporter) weg hierna werkt de export weer

ja, het is idd de nieuwe 08 versie. Ik heb die fileexporter weggesmeten, maar het doet het nog steeds niet. Er stonden trouwens 2 filexporters in: 1 en 2... Mss moet ik eerst IPhoto opnioeuw opstarten voordat het zal marcheren. Maar ben nu eerst nog steeds de foto's via fotodeling aan het overzetten.Duurt en blijft maar duren... Daarna zal ik eens opnieuw openen, wie weet werkt het dan...

ja exporteren lukt idd terug. Maar ik heb maar 2 van de 3 mogelijkheden...nl Quicktime en Webpagina en dus geen bestandsexport. Enig idee hoe ik dit terug goed krijg?

Klik op een map (kijk of de balk geselecteerd is"Blauw" )>menubalk > Archief > Exporteer > [u:8f1be1440b]bestandsexport[/u:8f1be1440b] > Exporteer (nieuwe map) en klaar is het in de zelfde volgorde ( iPhoto 6 )

zal wel een bug zijn :?

nee, dat is nu net het probleem. Ik kan wel exporteren maar niet naar een map met bestanden. Ik heb enkel de keuze tussen webpagina en Quictime. Bestandexport staat er niet meer bij...

[quote:e719073fb9="iAgree"] Alleen ik heb de ilife 08 versie dus 7.1.4 ofzo , dan zal het dus wel een bug zijn ;-) .[/quote:e719073fb9] Voorlopig zet ik er geen iLife'08 op, gezien de problemen ermee, Ze zouden net als bij iMovie ook de oudere versie van iPhoto beschikbaar moeten maken, daar is nog wel bestandsexport te vinden.