I Photo vraagje

Ik heb een vraag ivm I Photo. Als ik mijn camera (Canon ixus i5) aansluit opent I Photo automatisch (omdat ik dit zo heb ingesteld). Dan kan ik ze vervolgens importeren. Tot zover gaat alles goed. Als ik dan de foto's op een cd wil branden via I Photo, lukt dit ook. Maar als ik dan vervolgens de cd in een pc van een vriend wil laten zien kan dit niet. Hoe kan ik dit verhinderen?? Ik heb ook geprobeerd om ze via Toast te branden dmv van in de iphoto library de map te nemen en er naartoe te slepen, maar ook dit lukt niet...

Wat je zou kunnen doen is alle foto's die op de CD moeten komen in een album plaatsen. Vervolgens kies je in iPhoto de optie exporteer, en kies je voor bestandsexport. Maak vervolgens een map op je bureaublad, en laat alles daarheen gaan. Deze map kun je vervolgens op een CD branden...

ik vind I Photo een zeer goed programma. Werkt leuk, ziet er goed uit ... maar zoiets begrijp ik toch niet goed hoor. Ik vind dat je in zo'n programma toch tenminste zou moeten voorzien dat je zonder problemen een bepaalde map op cd zou moeten kunnen zetten zodat iedereen op welk platform ook ze kan lezen... Of ben ik daar nu verkeerd in....

Misschien kan dat ook wel... maar weten wij niet hoe. :wink:

Kwestie van de help een keertje doorlezen, maar ik ben nogal lui.

Ik heb even de hulp geraadpleegd en het is idd enkel via exporteer mogelijk. Vind ik wel een beetje spijtig. Maar ja helaas... :?

Yep, Ik loop tegen hetzelfde aan. Even snel een cdeetje branden is er niet bij. Helaas is de exportmogelijkheid de enige mogelijkheid voor zover.

Voor diegenen die een inkijkje willen hebben hoe dat dan tewerk gaat hetvolgende:

1. maak in iPhoto een map aan met je favoriete foto’s
  2. maak een map aan op je HD
  3. exporteer het geheel naar de betreffende map… (neemt wat tijd in beslag maar dan heb je ook wat … :?)
  4. plaats een cd in je brander
  5. sleep de map naar je brander (geheel wordt opnieuw gecopieerd naar een andere map op je HD… :x dit neemt wat tijd in beslag maar dan heb je ook wat :?)
  6. druk op brand :evil:
  7. geheel wordt gebrand… :expressionless: (dit neemt wat tijd in beslag maar dan heb je ook wat :?)
  8. geheel wordt nog eens gecontroleerd op fouten (dit neemt wat tijd in beslag maar dan heb je ook wat :?)
  9. neem cd uit en verblijd je vrienden met een pc…

Kortom: deze procedure neemt onnodig veel tijd in (reken bij een volle cd op zeker een half uur). Jammer…

Kijk dat is heel wat ander dan mapje aan maken in iPhoto en fikken die boel vanuit iPhoto, weglopen, koffie zetten en klaar… 8)

Stap 6 en 8 zijn onnodig...

:expressionless:

Scheelt al weer wat “kostbare” tijd.

[off-topic]Juiste spellin is eigelijk iPhoto en niet I Photo[/off-topic] @unSOUND bedoel je niet stap 7&8 als je 6 overslaat word er niets gebrand :?

nee, ik bedoelde 5 en 8.

ik zou niet weten waarom een map van je bureaublad zou moten worden gekopieerd naar een andere plek, Toast doet dat bij mij ook niet.

Map maken op bureaublad, foto’s erheen slepen vanuit iPhoto, map in het venster van Toast slepen, en fikken die handel. Deze hele actie duurdt hooguit 2 minuten… plus de tijd van het branden, bij mij 6 minuten voor een volle CD.

Dan ga je er wel vanuit dat je Toast gebruikt.... 8)

Zo niet dan moet je deze handelingen verrichten anders gebeurt er echt niets…

Als je vanuit de finder brandt hoeft hij ook niet eerst alles nog een keer te kopiëren, en het verifiëren kun je afbreken... dus het geldt niet alleen bij Toast

Daar zeg je wat... :lol:

Slepen vanuit iPhoto direct naar je CD is ook een optie… :? dat scheelt inderdaad veeeeel tijd. 8)
Zo leer je iedere dag bij…
Thanx