I-sight

Wie heeft er ervaring met de webcam Isight.

En kun je daar ook kleine filmpjes mee opnemen. Ik denk dan aan seminarfilmpjes die ik zelf opneem. Is de kwaliteit van het geluid en beeld dan een beetje goed? En op welke manier (software) kun je 't filmpje dan bewerken.

Heleboel vragen dus. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ga maar eens naar een Mac store en ga eens voor zon iSight staan, de beeld kwaliteit is echt ontiegelijk goed. Het geluid daarentegen heb ik geen idee van. Er is vast en zeker software te verkrijgen waarmee je de beelden kunt vastleggen. Dus kleine filmpjes maken moet geen probleem zijn.

Postkabouter, mocht je toevallig in de buurt van Dordrecht wonen mag je m wel een kwartiertje komen testen.

[quote:13ed81c9e5="Ch3mZ"]Postkabouter, mocht je toevallig in de buurt van Dordrecht wonen mag je m wel een kwartiertje komen testen.[/quote:13ed81c9e5]

maar kan je er nou nog meer mee (als fotootjes en filmpjes) behalve cammen over iChat
(werkt ie ook met andere messenger progjes?)

Ja ik heb hem in huis geluid als beeld top man

met Quick time 7 kun je filmpjes opnemen en verzenden.

En met Glasses kun je allerlei efecten aan toe voegen.

Groetjes

Filmjes opnemen kan idd met imovie. Prima kwaliteit voor zo'n cam, alleen met rappe bewegingen bij minder goed licht kom ik wat problemen met de focus tegen. (Een kleine hapering.) Met andere chatprogjes dan ichat heb ik geen ervaring mee. Geluid is wel ok maar ik zou toch een andere mic overwegen (voor chat is het wel ok).

Ik heb bij het opnemen met de iSight (gewoon in iMovie!!) steeds last van een Lag. Een vertraging tussen beeld en geluid die heel storend is. Ik ben daar dus niet enthousiast over.

Als iemand weet hoe ik dat kan verhelpen, graag.

Onvoldoende geheugen?

1 gig, pb 1.33 dus valt redelijk mee heb ik het idee...

768 mb

Ik zou toch naar 1 gig gaan, is tegenwoordig toch echt wel nodig... Lag kan ook aan de autofocus liggen...