I Tunes in netwerk

Natuurlijk kunnen we Itunes delen in een netwerk maar dat wordt dan weergegeven als één grote bulk mp3 op de computer waarmee gedeeld wordt. Ik heb nu een harde schijf voor mp3 als volume gedeeld in het netwerk met daarop de map itunes music. Deze wil ik koppelen aan de itunes versie op de andere computer (Imac). Is deze grap ook uit te halem met iphoto? zodat alle foto's vanuit iedere lokatie zijn te benaderen? Ik bedoel met behoud van een gestructureerde weergave d.m.v. albums dus zonder zonder alleen te zeggen "deel mijn foto's?"

Ik heb het gister geprobeerd. Een ethernet harddisc met daarop en de itunes muziek en de iphoto library. Bij mij werkt iphoto dan zo traag als dikke stront. iTunes (dus ethernetdisc aan router/modem die weer aan airport hangt) werkt wel redelijk goed. Dat is kwestie van in voorkeuren de plaats vd bibliotheek omzetten en muziek over zetten naar die map. Bij iphoto moet je je foto's overzetten, dus de bibliotheek alleen. Daarna wissen op je mac. Dan vraagt ie de locatie van de foto's en kan je je harddisc invullen. Succes! :roll:

Ik heb echt géén idee wat je nu precies bedoelt. Heb je je fotos nu gewoon in een map op een hardeschijf staan die vanaf meerdere Macs benaderd moet worden via het netwerk, of gebruik je de ingebouwde Bonjour-sharing van iTunes en wil je datzelfde ook met iPhoto? In dat geval: Ja, dat kan. Kijk gewoon even in de preferences van iPhoto, het staat er gewoon in.

als je een gedeelde biebliotheek opent kun je rechts boven in het itunes venster op blader klikken, dan komen de gegevens over arties en album ook in beeld. En je kunt de playlists van de ander ook gewoon zien.

Ik gebruik dit altijd, woon in een studentenflat en heb meestal toegang tot veel muziek op diemanier.

succes!