ik heb mijn muziek op mijn powerbook staan in I Tunes, nu wil ik graag dit ook op mijn powermac zetten, maar importeren [via netwerk] kan niet. de mappen kan ik niet selecteren. als ik de bestanden in de finder kopieer en naar de destop zet, zie ik ze niet in I Tunes terwijl ze wel in de finder staan. wat moet ik doen?
Het moet wel kunnen via een netwerk, maar dan moet je wat instellingen wijzigen in de "voorkeuren->delen".
Maar de makkelijkste opties zijn naar mijn mening:
- CD/DVD bakken
- Firewirekabeltje tussen de 2 macs, en de Powerbook opstarten met F.
Dan wwordt de powerbook door je Powremac gezien als Externe HD namelijk
Mvg,
Joram
Over netwerk lukt wel, met behulp van [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/26060]OurTunes[/url] (Freeware).
Òf je kan natuurlijk ook de originele bestanden gewoon over netwerk kopiëren, rechtstreeks en dus niet via iTunes. (Finder > Verbind met server en daar je PB selecteren > User > Map “Muziek” > en daar alles wat je wil kopiëren naar je eigen HD)
ik heb een netwerk, maar waarom zie ik ze wel in de finder en niet in I Tunes? waarom kan ik ze niet gewoon importeren?
[quote:431c5c4b35="joram"]Het moet wel kunnen via een netwerk, maar dan moet je wat instellingen wijzigen in de "voorkeuren->delen".
Maar de makkelijkste opties zijn naar mijn mening:
- CD/DVD bakken
- Firewirekabeltje tussen de 2 macs, en de Powerbook opstarten met F.
Dan wwordt de powerbook door je Powremac gezien als Externe HD namelijk
Mvg,
Joram[/quote:431c5c4b35]
opstarten doe met firewire met de T ingedrukt en niet de F
wil je je muziek definitief op je powermac hebben staan? Dan kan je al je muziek over het netwerk op je powermac zetten. Nog even op je pbook je itunes-bibliotheek exporteren en op je Powermac weer importeren zodat je je beoordelingen, playcounts en playlists gelijk overneemt :)
Wil je je muziek op je powerbook laten staan en vanaf je powermac beluisteren… dan kan je itunes-deling aanzetten. (voorkeuren>delen), werkt perfect!
Om rechtstreeks in iTunes te werken is dus bijkomende software nodig, zoals in mijn link hierboven opgegeven. Rechtstreeks importeren in iTunes kan/mag niet ivm. copyright e.d., daarom dus doet Apple er niet aan mee. Muziek van je iPod in iTunes importeren gaat overigens ook niet (zonder third-party software :sealed: ), om dezelfde reden...
Òf je kan natuurlijk ook de originele bestanden gewoon over netwerk kopiëren, rechtstreeks en dus niet via iTunes. (Finder > Verbind met server en daar je PB selecteren > User > Map "Muziek" > en daar alles wat je wil kopiëren naar je eigen HD)[/quote]
wat je hierboven schrijft, heb ik dus gedaan, maar ik zie de muziek niet in I tunes terwijl ze wel in de finder staan, in de map I tunes musik
[quote:75caa0fe0b="guus"]Òf je kan natuurlijk ook de originele bestanden gewoon over netwerk kopiëren, rechtstreeks en dus niet via iTunes. (Finder > Verbind met server en daar je PB selecteren > User > Map "Muziek" > en daar alles wat je wil kopiëren naar je eigen HD)[/quote:75caa0fe0b]
wat je hierboven schrijft, heb ik dus gedaan, maar ik zie de muziek niet in I tunes terwijl ze wel in de finder staan, in de map I tunes musik[/quote]
heb je al geprobeerd om je itunes-bibliotheek te exporteren op je powerbook en te importeren op je powermac? Als je de muziek in je itunes-map heb gezet importeerd hij -als het goed is- nu al je muziek, met alle playcounts etc…
[quote:d5334463b5="JaZ86"][quote:d5334463b5="guus"]Òf je kan natuurlijk ook de originele bestanden gewoon over netwerk kopiëren, rechtstreeks en dus niet via iTunes. (Finder > Verbind met server en daar je PB selecteren > User > Map "Muziek" > en daar alles wat je wil kopiëren naar je eigen HD)[/quote:d5334463b5]
wat je hierboven schrijft, heb ik dus gedaan, maar ik zie de muziek niet in I tunes terwijl ze wel in de finder staan, in de map I tunes musik[/quote:d5334463b5]
heb je al geprobeerd om je itunes-bibliotheek te exporteren op je powerbook en te importeren op je powermac? Als je de muziek in je itunes-map heb gezet importeerd hij -als het goed is- nu al je muziek, met alle playcounts etc…[/quote]
ga ik nu doen bedankt
opgelost: ik heb alle mappen naar mijn desktop gesleept, vervolgens geopend, de nummers geselecteerd en in de bibliotheek gesleept. nu kopieerd hij netjes alles in I Tunes.