i-Tunes - Ontdubbelen bibliotheek

Dag,

Ik kopieer af en toe wat MP3 bestanden van mijn Windows PC naar de Mac via CD-ROM. Aangezien ik soms mijn collectie ververs door via het netwerk bestanden te kopieren, heb ik nu veel dubbele bestanden in de afspeellijst van i-Tunes 3. Weet iemand hoe je bestanden die in de muziekbibliotheek staan, kunt ontdubbelen ?

Misschien zijn er wel andere tips die mij verder kunnen helpen ?

Bedankt voor de moeite alvast !

Dat probleem heb ik ook. Ik zou ook graag zien dat iTunes de musicfolder wat meer kan beinvloeden ipv alleen maar de Liibrary. Het zou beter zijn dat als je een nummer weggooid uit je Library, dat deze naar keuze dan ook direct van schijf verwijderd kan worden. Of bijv. een 'rename functie' welke dan het nummer op de schijf ook veranderd.

Ik weet niet of hier patches zijn ofzo, anders zit er niets anders op dan Apple wat feedback te sturen.

[quote:a44be0536a="Hemi"]Of bijv. een 'rename functie' welke dan het nummer op de schijf ook veranderd.[/quote:a44be0536a]dat doet iTunes toch? Zodra ik een Nummer van naam verander en dan in de map kijk, dan heeft het mp3-bestandje ook die naam.

[quote:e12908e6fa="Missundaztood"][quote:e12908e6fa="Hemi"]Of bijv. een 'rename functie' welke dan het nummer op de schijf ook veranderd.[/quote:e12908e6fa]dat doet iTunes toch? Zodra ik een Nummer van naam verander en dan in de map kijk, dan heeft het mp3-bestandje ook die naam.[/quote:e12908e6fa]

Klopt helemaal. Heb je bijvoorbeeld twee keer “Mexico” van de Zangeres Zonder Naam op je HD staan… :stuck_out_tongue: …dan komen deze in de folder “Zangeres Zonder Naam”, vervolgens de Album Titel (bij mij altijd “MP3” of “MP4”) en dan “mexico.mp3” en “mexico 1.mp3”.

Dit zou je eventueel kunnen gebruiken om te zoeken naar wat je dubbel hebt, bijvoorbeeld een search naar alles wat " 1.mp3" aan het einde heeft, is echter geen failsafe methode. Persoonlijk doe ik het gewoon altijd met de hand en zorg dat ik dan ook de playtime en bitrate in beeld hou. Soms heb je namelijk dezelfde MP3’s van verschillende kwaliteit, is jammer als je dan juist te beste wegmikt…

Ga anders naar http://www.malcolmadams.com/itunes/ . Hier kun je heel veel script vinden om je probleem op te lossen.

Succes!

Cubeowner, bedankt voor je url. Best wel veel te vinden op die site. Via [url]http://www.malcolmadams.com/itunes/scripts/scripts01.shtml#removeduplicates[/url] staat een script speciaal voor ontdubbelen.

Ik ga het meteen uitproberen !

Helaas doet het script weinig, wellicht komt het doordat het voor iTunes 2 is geschreven. Bij mij gebeurt er nix. Dan maar weer handmatig ontdubbelen. :(

Als ik dubbele bestanden heb dan staat er in de library een icoontje voor een van die tracks. Vraag me niet hoe ik er aan kom. :?

Tip
Je kunt met appeltje backsp een mp3tje uit je iTunes folder wissen.(wel vanuit de library, in een playlist lukt het niet)