iApps hebben last van overgewicht!

Dit is waarschijnlijk oud nieuws voor de doorgewinterde Maccers, maar ik zit er toch wel even van te kijken... ik heb eens een beetje zitten hakken in de inhoud van diverse grote iApps. Ik heb alle .lproj bestanden in alle talen behalve Engels in de trash gemikt en gekeken hoeveel dat scheelde in de grootte van het bestand... Ik schrok eigenlijk wel van het resultaat...

[img:0e4f631976]http://www.iruben.com/uploads/data/media/56/lproj.jpg[/img:0e4f631976]

Waarom propt Apple al die (voor de meesten) overbodige prut allemaal in hun Apps? Ik weet dat het naar hedendaagse standaarden kleine hoeveelheden zijn voor de moderne harddisk… ik heb nu al met al nog geen 200 MB ruimte erbij, maar ik heb deze ter#%&zooi wel allemaal moeten downloaden!!! Nu is dat met een kabel-aansluiting nog niet eens zo erg, maar ik kan me voorstellen dat een modem-gebruiker niet echt zal staan te juichen als 'ie bijna 97 MB heeft moeten downloaden voor iPhoto, terwijl 'ie er nog geen 20 MB van nodig heeft!

Kan iemand me het nut van deze digitale verspilling uitleggen?

Het is voor Apple veel makkelijker (lees: goedkoper) om één versie van een programma te onderhouden en te distribueren. En daardoor kunnen ze de iApps gratis of voor een laag bedrag aanbieden. Dat door die keuze de omvang gigantisch toeneemt nemen ze op de koop toe, omdat de schijfcapaciteit tegenwoordig toch voldoende is en niks kost.

Ik laat die talen lekker zitten, want die 200 Mb kan ik gerust missen. :wink:

En ik heb kabel-internet. :stuck_out_tongue: :lol: :stuck_out_tongue:

Ik ben nog een modem gebruiker en ja dit is niet te doen alles boven de 10 mb laat ik schieten :cry:

Heeft 'zwaarte' oftewel grootte van programma invloed op snelheid? (ik vraag het me even af)

[quote:7b048737d8="Susanne"]Heeft 'zwaarte' oftewel grootte van programma invloed op snelheid? (ik vraag het me even af)[/quote:7b048737d8]

Nee, dat niet. Het zijn z.g. Language Files die niet gebruikt worden als je de taal niet gebruikt, dus voor de snelheid maakt het verder niet uit. Qua gewonnen diskspace is het ook niet spectaculair, maar zoals ik al schreef, ik vind het geen stijl tegenover modem gebruikers die dus gemiddeld met ongeveer een derde af kunnen van wat ze nu moeten downloaden…

Op zich is het logisch dat al deze betanden er bij zitten. Als er verschillende gebruikers zijn die ieder een andere taal gebruiken, heb je die bestanden toch nodig.

Als je met iTunes, iMovie en iPhoto werkt heb je uiteraard zowiezo een grote HD nodig om alle mp3, mpg, dvd en jpg files op te slaan. Dus wat maakt die 200mb nog uit?

Groeten, Rutger