iBoem power adapter

Met de batterij indicator al vol in het rood steek ik de adapter van mijn iBook in het stopconta

BOEM!! VONK!!! BLAUWE STEEKVLAM!!! :o

stroom uit… :frowning:

Gelukkig stak de adapter nog niet in de iBook zelf.
De losse stekker op de adapter had zelfs een zwarte roetvlek en de twee contacten hebben ook brandsporen.

Inmiddels heb ik de stroom weer aangezet en de adapter opnieuw in het stopcontact gestoken. Dat ging dit keer goed en ik ben nu de iBook aan het opladen.

Dat zijn van die momenten waar je toch even stil van wordt…

:lol: AHA, ik ben dus niet de enige. Ook als ik de 220-kabel in de jojo (adapter van oude iBook) prik heb ik altijd de indruk dat er kortsluiting optreed. Echter nog niet zo erg dat het stinkt of brand maar het knettert er wel. Vond het altijd al erg vreemd en sindsdien berg ik 'm altijd samengesteld op. Ooit eens nagevraagd bij een medewerker van :apple: maar die zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken, kwam vaker voor. Maar zoals jij het gebeuren bij jou beschrijft klinkt niet echt lekker vertrouwd. :oops:

Dat heb ik ook regelmatig, hoewel het bij mij minder heftig lijkt dan bij jou, Macpro... :?

Bij mij ook altijd knetteren bij het aansluiten van de G4Ti externe voeding op het lichtnet. Dit was ook altijd het geval met de jojo van m'n G3PB. Ik steek hem daardoor ook altijd eerst in het stopcontact en pas daarne in mijn G4Ti. Groeten, Rutger :roll:

Er is zelfs een speciale site gewijd aan problemen met de adapter: http://www.apple-power-adapter-complaints.com/