Ibook aansluiten op TV met VGA naar ???

Goedemiddag allemaal, Ik ben er helaas achter gekomen dat het niet lukt mijn iBook aan te sluiten op mijn TV doormiddel van VGA van de iBook ---> VGA van de TV. ( http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=64223&highlight= ) Nu wil ik het op een andere manier doen. Daarvoor heb ik een omvormer nodig neem ik aan. Achterop de TV zitten de volgende aansluitingen Component In, AV in, S Video, DVI in of SCART. Nu ben ik al een aantal winkels langs geweest maar kan het nergens vinden. Alleen apple store een kabel van 50 euro (iets te duur voor een student). Heeft iemand enig idee waar het te krijgen is?

MVG Daniel

[url=http://www.itpro.be/productdetail.php?articleno=539&catno=34&subcatno=141]Dit[/url] is wat je nodig hebt. Het bevat een S-video en cinch uitgang dat kan je dan verbinden met een scart of 3 kleuren cinch op je tv. De koptelefoon uitgang moet je ook wel nog apart verbinden via een mini jack naar cinch kabeltje of iets dergelijks

EDIT: Ik zie net dat er een DVI ook op je tv zit. Lukt dvi naar dvi dan niet? Op je ibook is de uitgang toch dvi?

[quote:2221077464="AdmiralFreezbee"]EDIT: Ik zie net dat er een DVI ook op je tv zit. Lukt dvi naar dvi dan niet? Op je ibook is de uitgang toch dvi?[/quote:2221077464] Nee, alleen op de PowerBook zit een DVI uitgang. Op de iBook is het (helaas / gelukkig) nog altijd een gewone VGA poort.

er staat op de apple site dat er een VGA adapter bijzit -VGA-beeldschermadapter

Dan doe je het best met de link die ik aangegeven heb. Aangezien het van Apple is zal je het ook wel in de Apple store kunnen vinden. Ik heb het en het werkt perfect!

ik heb er haast geen verstand van dus zou echt niet weten welke ik zou moeten hebben. Kan iemand me helpen ?

Woeps ik zie nu pas dat ik je de verkeerde aanraadt (sorry had het gewoon niet door): [url=http://www.itpro.be/productdetail.php?articleno=240&catno=34&subcatno=141]deze[/url] deze moet het zijn. Wat heb je verder nodig? Dat hangt een beetje af van hoe je het wil aansluiten aan je tv maar het makkelijkste lijkt me via cinch. Daarvoor heb je een cinch naar cinch kabeltje nodig die je dan verbindt met je composite uitgang naar je composite ingang van je TV.

Als je ook nog geluid wilt doorsturen dan neem je een mini jack naar cinch kabeltje

Edit: Dit is de link naar de Apple Store

wat is een cinch kabeltje ? sorry maar ben echt een leek op dit gebied ? Dit ziet er iig wel uit wat ik zoek. zo een audio kabel heb ik nog wel liggen.

een cinch kabeltje is een kabeltje met aan beide kanten een cinch stekkertje En zo'n cinch stekkertje is iets zoals de "rood en witte" kant van dat audio kabeltje. Maar dan eentje. Volg je nog? [url=http://www.funk-tonstudiotechnik.de/URM-Cinch-6kB.jpg]Zoiets[/url] dus maar daarom niet verguld. Het hoeft overigens niet per se eentje zijn met maar één cinch stekker aan de uitgangen. Het kan zijn dat je mischien nog een oude kabel liggen hebt voor audio (rood wit aan twee kanten) of voor video (rood wit en geel aan twee kanten). Dan neem je gewoon één stekkertje. Ik doe dit zo voor mijn ibook

maar wat voor kabel gaat er van die adapter naar de TV ?

Zo'n cinch kabeltje

heet dat zo ? als ik naar een computer winkel ga en zeg dat ik een cinch kabel wil weten ze waar ik het overheb? en hoeveel kost zo een kabel? ergens te koop op internet ?

Blijkbaar heet dat officieel tulp. Maar in de winkel gaan ze cinch zeker begrijpen. Op kelkoo vond ik dit [url=]http://www.verkoop.licht-geluid.nl/ProductInfo.aspx?productid=HLFV033[/url] maar je kan het zeker goedkoper (en korter) krijgen voor een paar euro's

hoe zit het trouwens met de resolutie/kwaliteit als ik hem op die manier aansluit ?

Ik gebruik zo'n Monster iTV link. Is in ieder geval te verkrijgen in de Apple Store.

de resolutie van je tv is lager dan die van je ibook. voor je ibook heb je een mini vga naar s-video adapter nodig en daaraan kan je een s-video naar scart of s-video nemen. ik heb thuis de eerste optie en ik zou echt niet meer weten hoe duur het was. heb het bij raf gehaald, maar de kabel tussen de tv en de adapter kan je bij elke tv/electro/computer winkel krijgen.

De iTV kabel is inderdaad ideaal. Alleen is die helaas niet (nooit) op voorraad in beide (n.b.) Apple stores hier in Den Haag. Let wel dat de iTV kabel voor de 12 '' anders is dan die voor de 15'' en de 17''. Deze is ook best prijzig......€50 als ik me kan herinneren?

Wat ik allemaal heb om mn PB te verbinden met de tv is:

-mini DVI to Video adapter (jij hebt dus die Vga to Video adapter voor je iB nodig) (€20)
-videokabel om je adapter te verbinden met de s-ingang van je tv (iets van €5??)
-audiokabel (1 to 2 male uiteinden)
aan de ene kant een enkel mannetje dat je in de headphone ingang van je iB instopt en aan de andere kant een dubbel mannetje dat je in de audio ingang (L & R) instopt. (€verschilt…de mijne was €10…maar er zijn goedkopere)

Dus kom je uit op ongeveer €35

En voila!

Trouwens......dat laatste audiokabelje kan je ook handig gebruiken om je iPod te verbinden met je stereo....en zo daar af te spelen....HANDIG! 8)

[quote:4c883eddc3="Poeky"]De iTV kabel is inderdaad ideaal. Alleen is die helaas niet (nooit) op voorraad in beide (n.b.) Apple stores hier in Den Haag. Let wel dat de iTV kabel voor de 12 '' anders is dan die voor de 15'' en de 17''. Deze is ook best prijzig......€50 als ik me kan herinneren?

Wat ik allemaal heb om mn PB te verbinden met de tv is:

-mini DVI to Video adapter (jij hebt dus die Vga to Video adapter voor je iB nodig) (€20)
-videokabel om je adapter te verbinden met de s-ingang van je tv (iets van €5??)
-audiokabel (1 to 2 male uiteinden)
aan de ene kant een enkel mannetje dat je in de headphone ingang van je iB instopt en aan de andere kant een dubbel mannetje dat je in de audio ingang (L & R) instopt. (€verschilt…de mijne was €10…maar er zijn goedkopere)

Dus kom je uit op ongeveer €35

En voila![/quote:4c883eddc3]

dank je wel !!!
hier heb ik zeer veel aan !
ik ga zaterdag even naar een mac winkel in de buurt waar ze het op voorraad hebben.
Hopen dat het lukt.
De audio kabel wordt die ook aangesloten op die adapter ?
want volgens mij zitten er 2 aansluitingen op die adapter?
of zie ik dat fout ?

nee nee nee.......

ten eerste…Bij de apple store moet je alleen die VGA adapter halen. Je kunt er ook die audiokabel halen (en misschien zelfs wel de videokabel), maar ik garandeer je dat je meer geld zult uitgeven dan nodig.
(Dit aannemende dat je niet de iTV monster kabel gaat halen, die naar mijn mening veel te prijzig is in de Apple store)

Wat je doet is dit:

Sluit je VGA adapter aan op je VGA slot op je iB. Je ziet dat het uiteinde hiervan een s-Slot is. En die van je tv ook. Dus je verbindt deze twee dmv. een s-kabel.
(ik raad je aan om even te controleren of je tv inderdaad een s ingang heeft…de meeste tv’s jonger dan 5 jaar hebben die zeker…er staat boven die s-ingang aangegeven: “s-video” dus maak je geen zorgen dat je niet weet waar je naar moet zoeken op je tv).

En als je dus die VGA bij de Apple store hebt gekocht…neem die dan even mee naar een andere elektronicazaak en zeg dan dat je een s-video kabel nodig hebt om een laptop met tv (met s-ingang) wilt verbinden. (dus van s naar s)
Laat gewoon die adapter zien aan de verkoper en hij zal het wel weten. (ik heb het zelf bij Kontakt gekocht…maar die zullen ze denk ik ook bij de betere winkels hebben zoals Mediamarkt)

Wat je nu hebt is dit:
Die videokabel heeft aan beide uiteinden een s-plug. De ene kant stop je in de s-ingang van je tv en de andere kant stop je in de s-ingang van je VGA. Waarschijnlijk heeft je VGA adapter ook nog een andere gele plug…deze hoef je niet te gebruiken…stop de kabel in de andere…die s-ingang van je adapter dus. Nou…die adapter zelf stop je in de VGA slot van je iBook.
Doe je tv aan…zet hem op de s-video kanaal en voila…je ziet je iB scherm op je tv en je kunt films enzo op je scherm zien MAAR zonder geluid. Dus–>>

Wat je ook moet halen is een audiokabel. Als je dus in die elektronicazaak bent…zeg dan ook tegen die meneer dat je geluid wilt overbrengen van je laptop naar je tv. Dat is dus die audiokabel die ik in mn eerdere post heb beschreven.
Nou hier is het punt…mijn tv heeft een scartplug…dit zijn die 3 puntjes die rood, wit en geel gekleurd zijn precies naast de s-ingang. Als jij die ook hebt is het makkelijk.
Stop de enkele uiteinde van de audiokabel in de headphone input van je iB en de dubbele uiteinde van de kabel in die 3-plug van je tv. Je moet zelf ff zien welke je waar instopt…bij mij hoefde ik alleen de rooie uiteinde van de audiokabel in de witte plug van de tv doen en hij deed het al.

Een ander punt is als je die 3-plug niet hebt. (het heet vast niet 3-plug hoor…tis alleen om he makkelijk te beschrijven voor je)
Maar je hebt een scart-adapter-plug. Dat is een klein rechthoekje met allemaal kleine streep-gaatjes. Deze zit meestal ACHTER in je tv. Dan heb je nog een scart-adapter nodig die je voor €5 kunt kopen ook in die elektronicazaak. Deze scart adapter heeft dan WEL die 3-plug die ik hierboven schreef.

Kijk dus voordat je op pad gaat even naar je tv en wat je tv allemaal heeft.
Let er ook op dat je als je die kabels in de elektronicazaak koopt…om een wat langere kabel te kopen (voor de audio en de s-kabel) anders ben je genoodzaakt je iB heel dicht bij je tv te zetten…niet erg handig). Ze hebben kabels verschillend van 10m tot 1m dus keuze zat.

Veel succes!!