iBook accu .............. 14 min

De accu van mijn dual usb iBook 500 mhz 12" is al een tijdje slechter aan het worden maar na het vervangen van de backlite van de lcd is het nog maar tussen de 10 en 14 min. Nu is mijn vraag valt dit onder de aplecare garantie want pas over ruim een jaar word deze mac vervangen of moet ik toch echt aan een nieuwe accu . :cry:

Er zijn hier vele onderwerpen met accu erin. Als je hier via zoeken gaat zoeken op accu, vind je er zeker vele.

Maar goed, je accu valt onder de AppleCare garantie. Dus je kan met je oude accu naar je dealer en deze daar inleveren en dan kan hij/zij voor je een nieuwe bestellen, kosteloos.

Inderdaad veel over geschreven. Je systeem is waarschijnlijk hoger dan 10.2.2..... Ik heb onder 10.2.3 overigens nergens last van.

Je kunt zoals awesomemac aangeeft een nieuwe accu krijgen via AppleCare. Misschien dat het probleem opgelost is in 10.2.8, Panther is in ieder geval een heel stuk beter m.b.t. Power Management. :roll:

ik heb nog nooit last gehad met mijn accu en heb m'n iBook nu al meer dan een jaar! Wat doen jullie met die dingen, laden jullie ze op als ze al bijna vol zijn? Misschien moet er eens een handleiding geschreven worden over "M'n laptop accu en ik". mensen om mij heen met een iBook heb ik er ook nog nooit over gehoord.... Ik gebruik mijn iBook 6 dagen in de week dag en nacht....

Doe er niets raars mee of zo hoor. Ik draai mijn iBook gewoon op de accu en laad deze op als deze de 0 % bereikt. Heel soms gebruik ik de iBook met een adapter eraan (terwijl deze op 100 % staat). Maar meestal alleen de accu.

Lees voor de fun dit draadje op een ander forum. Daar wordt vermeld dat het schijnbaar beter is om de accu niet helemaal leeg te laten lopen, maar vaker op te laden en maar eens in de zoveel tijd helemaal leeg te laten lopen. Soms weet ik het gewoon niet meer (na zoveel verschillende verhalen) en ik doe maar wat dan. Heb immers toch nog 2 jaar AppleCare.

[offtopic]Wat zitten er bij dat andere forum bekende namen.....[/offtopic] :roll:

[quote:8e6479d1cd="Zout"]Ik gebruik mijn iBook 6 dagen in de week dag [b:8e6479d1cd]en nacht....[/b:8e6479d1cd][/quote:8e6479d1cd]

Gebruik je hem als hoofdkussen? :stuck_out_tongue:

[quote:4232839e42="Zora la rousse"][offtopic]Wat zitten er bij dat andere forum bekende namen.....[/offtopic] :roll:[/quote:4232839e42]

Oeps, betrapt :lol: Maar het is hier veeeeel drukker hoor. En we hebben jou daar niet :slight_smile:

[quote:4232839e42=“JeePee”]Gebruik je hem als hoofdkussen? [/quote:4232839e42] LOL

Nog niet......... :wink:

Aha, ik zie dat je je ook daar hebt geregistreerd :) Nou, dan gaan we weer ontopic verder :lol:

Toevallig 10.2.8 geinstalleerd????

Nee ik heb geen 10.2.8 ik heb 10.2.6