iBook als alarm

Ik ben op zoek naar een kleine app. die mijn iBook ombouwt tot alarm, zodat ie me 's ochtends kan wekken met muziek oid. Zijn er applicaties die ook werken als de iBook zelf ook slaapt? Ik heb geprobeerd om in iCal een afspraak aan te maken met als alarm functie het openen van een AAC file in iTunes. Dat werkt prima, maar alleen als de iBook zelf aan staat...

Iemand ideeën?

Daar is een heel leuk programmaatje voor, iBeeZz [url]http://www.ibeezz.com/[/url]

Dit is precies wat je wilt, je kunt alles instelling via Systeemvoorkeuren, en dan kun je je iBook bijv. om 07:00 laten “opstaan” uit de slaapstand en dan een liedje laten afspelen via iTunes, het volume doet zelfs infaden zodat je niet wakker schrikt, mooi toch ? :lol:

tja in de oude Mac OSsen zat een functie automatisch aan/uit. Daarmee kon je per dag instellen wanneer je macje aan en/of uit moest. In OS 8 was dat een apart regelpaneeltje, in 9 zit het onder de energy saver.

ah, en verrassing, bij OS X ook. Kijk maar even bij System Prefs : Energy Saver, Tabje Schedule.

Groetjes Ramon

Om in OSX van die opstart en afsluit functie gebruik te kunnen maken heb je wel minimaal Panther nodig. In 10.0 t/m 10.2 was die functie namelijk even niet aanwezig.

Top! ik ga iBeez proberen... :D

Als ik mijn Powerbook uit heb staan (in de slaapstand dus, echt uit is ie nooit :) ) dan heb ik hem altijd dichtgeklapt.. dan werkt dat progje zeker niet of wel?

Je kan ook iCal voor gebruiken!!!

Je kunt je Mac toch niet aan laten gaan met iCal?