iBook als virtuele Bluetooth Headset mogelijk?

Kan een iBook zich voordoen als virtuele Bluetoothheadset voor bijvoorbeeld mijn Nokia 6600?

Ik bedoel dus dat ik kan bellen met mijn iBook, via de lijn van mijn Nokia 6600?

Toevallig was ik net op zoek naar het omgekeerde, GSM als mic .

(Vraag me af of het gluid ook via bluetooth kan gaan met een GSM?)

[quote:73e97db4c3="DannyR"]Toevallig was ik net op zoek naar het omgekeerde, GSM als mic .

(Vraag me af of het gluid ook via bluetooth kan gaan met een GSM?)[/quote:73e97db4c3]
Dat lijkt mij inderdaad ook best cool, Skypen met echte nokia… :lol: 8)

Ik denk dat dit puur theoretisch wel mogelijk is. Maar deze functie is niet ingebouwd in de telefoons.

Natuurlijk kan je met een beetje fantasie een mooi systeempje maken.

1. bedraade headset van telefoon openprutsen.
  2. oortje -> aansluiten op Mac via Mic-in
  3. parlefoon -> aansluiten op Mac via Line-out ( via tussenstuk zodat je ook nog andere boxen kunt aansluiten)
  4. Bluetooth connectie zodat iTunes uitvalt tijdens bellen maar andere audio niet.

voor een knutselaar moet dit volgens mij wel werken.

Succes ermee
:smiley:

[quote:002f325960="Napsju"]Kan een iBook zich voordoen als virtuele Bluetoothheadset voor bijvoorbeeld mijn Nokia 6600?

Ik bedoel dus dat ik kan bellen met mijn iBook, via de lijn van mijn Nokia 6600?[/quote:002f325960]

Ik meen ergens een draadje te hebben gelezen waar in stond dat Panther dit niet ondersteunt.

Heren. Dit is er wel weer eentje voor de categorie: " Hoe pruts ik de lange winteravond vol." Een echte Ericsson bluetooth headset kost minder dan 100 euro.

ps. als iemand de oplossing heeft, ik ben wel geinteresseerd :slight_smile:

http://www.reelintelligence.com/BluePhoneElite/

<quote>
BluePhoneElite Will:
(…)
Use your computer’s microphone and speakers: With the upcoming release of OS X 10.4 (Tiger) Apple reports that it will be possible to use the any non-Bluetooth microphone and speakers to talk on your cell phone. If this is true, you can count on BluePhoneElite incorporating it.
</quote>

Misschien met Tiger dus.

[quote:abfbc222ab="MacRolf"]http://www.reelintelligence.com/BluePhoneElite/

<quote>
BluePhoneElite Will:
(…)
Use your computer’s microphone and speakers: With the upcoming release of OS X 10.4 (Tiger) Apple reports that it will be possible to use the any non-Bluetooth microphone and speakers to talk on your cell phone. If this is true, you can count on BluePhoneElite incorporating it.
</quote>

Misschien met Tiger dus.[/quote:abfbc222ab]
Cool, nog eventjes wachten dus.

BluePhoneElite is trouwens wel een heel geil progsel… :stuck_out_tongue: 8)