iBook Batterij ondoorzichtig en doorzichtig

Vraag:

Is de huidige iBook batterij (wit/ondoorzichtig) te gebruiken in een iBook 500Mhz (wit/doorzichtig) model?
De batterij voor dit model is namelijk niet meer te koop…

Ik heb de nieuwe batterij al besteld maar ik vraag het mij toch af…
(Apple zegt wel dat het alleen voor de iBook’s is vanaf 700Mhz ondoorzichtig maar ik vraag het mij af of het niet gewoon wel werkt in een 500Mhz doorzichtig…)

Wie o wie kan nu al een antwoord geven voordat ik het zelf moet ontdekken en de verpakking toch moet openen?

Thanx!

Ik was vanmiddag bij mijn Apple dealer om een nieuwe accu te regelen (binnen de garantie, dus gratis!) want mijn accu van mijn iBook 600 Mhz (ook doorzichtig) was binnen enkele minuten leeg. Ze hadden alleen de niet-doorzichtige voorradig.

Ik zei tegen de verkoper dat op de site van Apple geen doorzichtige accu’s meer te vinden waren. Volgens hem zijn ze nog wel te bestellen bij Apple. Dus is er voor mij een nieuwe doorzichtige accu besteld.

Bedankt voor je reactie, ik heb ondertussen via MacHouse in Woerden een batterij gekocht. € 163,00....

Binnen de garantie is binnen een jaar neem ik aan? Mijn oude batterij is ondertussen al 2 jaar oud… :?

Ik heb zelf een AppleCare genomen samen met mijn iBook. Dus 3 jaar bij mij. Dus mocht mijn accu er volgend jaar weer mee kappen, weer een nieuwe bestellen :D Das dan ook het enige positieve hiervan.

Ik zag overigens je advertentie op tweedehandsmac.nl. Reacties gehad?

Yep, voldoende reactie's... ik ben weer helemaal blij :D Het is alleen jammer dat de batterij er echt helemaal mee is gestopt...

ik begrijp dat je je batterij/accu een beetje moet opvoeden. (!) dus niet altijd alleen maar op laadsnoer. de accu leegmaken en weer helemaal opladen blijft het beste. btw. de powerbooks werken ook helemaal 'zonder accu, direct op het laadsnoer.

beammeup

Het werkt, het is alleen niet zo mooi. Ik heb nu een doorzichtige accu in een witte iBook, maar het werkt prima...

Ja hoor, ook een iBook werkt zonder accu direct op het stroom. Alleen is het niet zo mooi weggewerkt. je hebt dan een gat onderin en je iBook wiebelt een beetje.

Bij de oude iBooken hebben ze dit beter gedaan. Daar zit de accu achter een klepje. Klepje open, accu eruit, klepje weer dicht. Let alleen op het evenwicht van de iBook. Die is die een beetje kwijt dan.

Ik zelf gebruikte alleen de accu, bijna nooit op stroom. Pas bij 0 % aan de lader.