iBook blijft soms hangen

Weet niet of dit bij het OS hoort, of bij Logic. Mijn iBookje heeft soms last van heel even "bevriezen". Dit gebeurt als ik Logic Pro draai en de Quicktime video"s erbij draai om een beetje te leren hoe alles werkt. Soms reageert het stuurvlak niet meer. Dit duurt een paar seconden en dan gaat ie weer. Kan in de logbestanden niks geks vinden. Te weinig teheugen?

Toen ik dit probleem had, bleek mijn geheugen corrupt te zijn. Heeft je iBook ook wel 'ns dat hij niet ontwaakt uit z'n slaap en tijdens het wakker worden vastloopt met zwart beeld?

Zoja, haal je geheugen er 's uit. Als je de probs dan niet meer tegenkomt, geheugen vervangen.

Hooi

ik heb sinds een week een ibook eentje met 256MB geheugen en een 800Mhz G4 bij mij loopt ie ook vast als ik van gebruiker aan het switchen ben. Heeft ie niet vanaf het begin gedaan. Ik vind het wel erg vreemd.

Ja ik denk dat het bij mij te weinig geheugen is ??

Grtz

'Vastlopen' en 'bevriezen' zijn denk ik twee verschillende dingen. Het eerste lijkt mij niet te worden veroorzaakt door een tekort aan geheugen, aangezien dit tekort kan worden overkomen door een taak uit te stellen waardoor een applicatie lijkt te 'bevriezen'. 'Vastlopen' (als in 'computer doet niets, nada, meer...') zal een andere oorzaak hebben, dunkt mij. Dat corrupte geheugen is een idee, maar het probleem kan ook in een andere sfeer liggen. Maar even zoeken in forums op vastlopen/stallen etc.

[quote:6c9b48168c="Joris W."]Toen ik dit probleem had, bleek mijn geheugen corrupt te zijn. Heeft je iBook ook wel 'ns dat hij niet ontwaakt uit z'n slaap en tijdens het wakker worden vastloopt met zwart beeld? [/quote:6c9b48168c] Heeft ie een keertje gedaan in het afgelopen half jaar en ik klap 'm echt heel vaak dicht en daarna weer open. Hardware test geeft ook geen problemen aan en nu doet ie het ook goed. De problemen ontstaan als ik Logic open heb, EVP88 draai, Safari open heb met een Quicktime filmpje en volgens mij had ik ook Preview open.