ibook clean install 10.3 of 10.4?

Mijn oude ibookje G3 gaat een tweede leven beginnen bij mijn ouders. Ik vraag me af wat beter is 10.3 of 10.4 installeren. Dit ivm de snelheid, is 10.4 beter of alleen maar zwaarder voor een G3.

Het is een G3 900.met 786Mb.
Ze gaan hem gebruiken voor surfen ichat, email en af en toe word.
Ik wil een zo snel mogelijk systeem om ichat zo optimaal mogelijk te laten lopen.
De H264 berekening trekt hij met 10.4.

Iemand enig idee?
Alvast bedankt

een 900Mhz met 786Mb? Dan zou ik voor 10.4 kiezen. Moet makkelijk gaan!

Edit:
vereisten voor Tiger:
G3 / G4 / G5 / intel
256Mb ram
DVD speler

Ik draai hier 10.4.4 probleemloos op o.a. een iBook G3 500 MHz... dus laat die panter maar in zijn doos zou ik zo zeggen...

Het is niet een kwestie van wat ie aan kan. Hij draait nu op 10.4. maar wat de beste prestaties geeft, met name voor ichat.

Op een 900Mhz draait Tiger prima. Apple claimt met nieuwe versies van OS X altijd sneller te zijn (incl. updates). Er zijn hier draadjes te vinden dat Tiger sneller is dan Panther. Bovendien heeft Tiger de nieuwste versie van Safari, mail en iChat. Ik zou dus altijd voor Tiger gaan (als je die toch hebt liggen). Als je het echt 100% wilt weten kan je het altijd proberen: een setup met Panther en daarna opnieuw installeren met Tiger.

vriend, ik heb hier 10.4.4. draaien op een iBook G3 700MHz 640MB SDRAM.. en hij draait als een HSL trein... gewoon 10.4 kiezen.. I rest my case.. :wink: alle iApps draaien lekkerder in de 10.4 dan in de 10.3...

Bedankt iedereen voor de reacties. Ik zal het inderdaad maar even met beide proberen. Kost even wat tijd, maar dan weet ik het zeker.