Vandaag kocht ik een 512Mb SO-DIMM module, pc2700 voor in mijn nieuwe iBook. 1Gb lijkt me wel prettig als je veel multitaskt, hetgeen ik doe.
In principe zou de module moeten werken, cas 2.5-3-3 zoals zovele DIMM modules. Corsair is ook geen prutmerk. Maar goed, je begrijpt het al, het werkt niet!
De eerste keer werd de module niet herkend door het OS, hetgeen ik al vreemd vond. Na een restart (accu ff losgemaakt) “zag” hij de module wel. Toch maar even memtestosx gedownload (www.memtestosx.org) en op de achtergrond laten draaien. Eigenlijk moet dat in single-user modus zodat de volle 1Gb getest wordt, maar goed…
Ik ging ff wat browsen in de tussentijd (en gebruikte natuurlijk steeds meer RAM) en BAM! Hele scherm zwart en vol met scrollende code die ongetwijfeld een serieuze error aangeven, maar het fijne weet ik er niet van…
Zijn er mensen met ervaring met Corsair PC2700 DIMM’s in hun iBook G4/Powerbook?
http://www.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=52505&productType=1
Ik ga maar even terug naar de MyCom, zij hebben een zeer relaxte niet-goed-geld-terug regeling binnen 8 dagen… En daarna maar eens op zoek naar een module die 100% zeker werkt. Als het daar aan ligt natuurlijk, maar daar ga ik wel even vanuit…