Ibook dan nu toch maar kopen?

Zoals vele mensen doen rond deze tijd heb ik gewacht met de aanschaf van een Ibook. Aangezien gisteren weinig nieuws was rond nieuwe producten zit een nieuwe Ibook vermoedelijk niet aan te komen. Ik wil nu wel tot aankoop overgaan maar het advies op buyersguide houdt me wel een beetje tegen. De upgrade is ruim over zijn gemiddelde tijd heen en er staat duidelijk: don't buy.

Wat zal ik doen? Kopen of wachten?

Ik heb gekocht een aantal weken geleden en heb hem nu bijna een week. Ben zeer tevreden met mijn iBook 12"

wacht tot de wwdc over is

Als je nu koopt krijg je een prima mac, maar als je nog ff wacht krijg je duidelijk een betere: Apple is nu bezig om al z'n Mac's standaard uit te rusten met 512mb ram (en dat moet je echt minimaal hebben om lekker met Tiger etc. te kunnen werken). Daarnaast zal er wel weer een kleine boost in de processor. Ik verwacht dat dat binnen twee maanden gaat gebeuren want de iBook is idd way overdue voor een upgrade.

Wachten. Op z'n minst een speedbumb gaat echt wel binnenkort komen!

Wacht in ieder geval even tot donderdag. Nieuwe produkten worden altijd op maandag, dinsdag of woensdag geintroduceerd. Het zou best kunnen dat er geupgrade iBooks en mac minis in de coulissen wachten, maar dat ze niet op de keynote van gisterenavond werden geintroduceerd, omdat het nieuws anders overschaduwd zou worden door dat veel grotere nieuws. Maar het zou dus net zo goed vandaag als volgende week of over twee weken of over een maand zover kunnen zijn. Het ligt wel in de verwachting dat er voor het nieuwe academisch jaar begint er iets nieuws zal komen.

wanneer begint het nieuwe academische jaar volgens apple?

Zo rond september denk ik. Maar veel studenten gaan gedurende de zomer al natuurlijk naar een nieuw computertje shoppen.

Mijn zus wil een iBook kopen voor haar stage en begin van haar eindwerk tijdens de grote vakantie. Hopelijk komen die nieuwe iBook's zo vlug mogelijk! Ikzelf doe ook stage maar daar moet ik op een PC werken.

In België is dat voor verschillende richtingen normaal dat een groot deel van de grote vakantie afgenomen wordt voor de stage. Is dat ook zo in Nederland? Als je dan nog eens herexamens erbij hebt dan mag je rekenen op enkele dagen vakantie i.p.v. 3 maand …

Ik vond nog een [url=http://news.com.com/Cheers%2C+jeers+for+Intel+inside+Apple/2100-7341_3-5734339.html?tag=nl]heel interessante quote op news.com[/url]:

[quote:2274938340=“news.com”]“It didn’t come as much of a surprise to us as we’ve done business with Apple for more than 20 years,” said Tim Doke, a vice president of communications at Freescale. “We understood that we may be reaching that point where our paths were not going in the same direction.”

Apple only represents about 3 percent of Freescale’s total revenue and only 2 percent of its wafer production, Doke said. The company is still committed to producing another batch of faster and low-power G4 processors for iBooks and Mac minis, Doke added.[/quote:2274938340]

Dus die iBook en Mac mini G4 upgrades gaan er zeker van komen.

Uiteindelijk moet je je van dat soort sites niet al te veel aan trekken. De 12" iBook zal hooguit wat extra ram krijgen, if that.. en dat kan je nu ook al gewoon bij plaatsen voor weinig €. Een eventuele processor speed verhoging ga je niet echt snel merken.

Vergeet niet dat de 12" ibook al zo dicht tegen de powerbook aanzit dat die daar heel veel verkoop van weghaald. Bij een verbeterde iBook wordt dat alleen maar erger en dat zal Apple niet willen, dus zeker de 12" zal wat achtergehouden worden tov de PB. Een Superdrive versie en de 14" gaan wellicht wat meer krigen.

Zou hem gewoon kopen als je hem wilt hebben en wat extra RAM bij plaatsen.

Maar het zou toch handig zijn dat ze die kleine upgrade uitvoeren van de grafische kaart naar 64mb.

Zo’n 256 mb ram bijplaatsen houd misschien niet veel in, maar is wel handig dat het in het standaardpakket zit, zodat je het niet meer uitzonderlijk moet aankopen. Wat betreft het verschil tussen de pb (12") en de ibook (12") vind ik dat dat nog meevalt, de pb heeft een snelle fsb, waardoor ie zo ie zo sneller zal blijven.

Ik zal nog wachten tot na de wwdc over is en dan beslissen wat ik ga kopen. Maar voor het ogenblik heb maar het budget voor een ibook, maar zou toch nog graag hebben dat de programma’s goed draaien die uitkomen de komende jaren, zonder veel te moeten inboeten aan grafische futures.

Op een WWDC met zulk belangrijk nieuws gaan ze echt geen iBook updates aankondigen. Heel even geduld, ze moeten er snel aankomen. En dan toeslaan, want ik verwacht dat de iBook de laatste zal zijn in de overgang naar Intel, dus ergens in 2007. De Power modellen kwamen altijd als eerste aan bod.

Er staat ook nog altijd geen Tiger geïnstalleerd op de ibooks... Kan iemand er een echt geen datum op plakken? 'Binnen twee maand.' Ik wil ook zo snel mogelijk één kopen, en vraag me af wnr ze die (toch een beetje) upgraden.

[quote:a5d276b077="vogel"]Op een WWDC met zulk belangrijk nieuws gaan ze echt geen iBook updates aankondigen. Heel even geduld, ze moeten er snel aankomen. En dan toeslaan, want ik verwacht dat de iBook de laatste zal zijn in de overgang naar Intel, dus ergens in 2007. De Power modellen kwamen altijd als eerste aan bod.[/quote:a5d276b077] Was niet op de Keynote gezegd dat de low-end Macs als eerste aan de beurt zijn? [quote:a5d276b077="Dpt"]Er staat ook nog altijd geen Tiger geïnstalleerd op de ibooks...[/quote:a5d276b077] Jawel hoor

[quote:5c8f71eb62="Dpt"]Er staat ook nog altijd geen Tiger geïnstalleerd op de ibooks...[/quote:5c8f71eb62] Jawel hoor[/quote]

[b:5c8f71eb62]'s Werelds meest geavanceerde besturingssysteem[/b:5c8f71eb62]

Laten we beginnen met het belangrijkste onderdeel: Mac OS X versie 10.3 (Panther).

http://www.apple.com/benl/ibook/software.html

De website is nog niet op alle pagina's aangepast, maar alle nieuwe Macs worden nu wel degelijk uitgeleverd met Tiger. Ook de iBooks.

ik voorspel het volgende

g4 van 1,2 naar 1,33 (12inch) en van 1,33 naar 1,42 (14inch)
512mb standaard (256mb onboard en 256mb in het uitbreidingsslot)
64mb vid kaart met pixel shader 2.x en vertex shader 3.x (core ondersteuning)
Scrolling tracpad
Bluetooth 2.0 als BTO

Heb zo een gevoel dat er dinsdag nieuwe iBooks gaan uitkomen, waarom ik dat gevoel heb weet ik niet, maar het is er gewoon :D

[quote:2599cd4db0="Dpt"][quote:2599cd4db0="Wallinator"][quote:2599cd4db0="Dpt"]Er staat ook nog altijd geen Tiger geïnstalleerd op de ibooks...[/quote:2599cd4db0] Jawel hoor[/quote:2599cd4db0]

[b:2599cd4db0]'s Werelds meest geavanceerde besturingssysteem[/b:2599cd4db0]

Laten we beginnen met het belangrijkste onderdeel: Mac OS X versie 10.3 (Panther).

http://www.apple.com/benl/ibook/software.html[/quote:2599cd4db0]

[quote:2599cd4db0]1,2-GHz PowerPC G4
512 KB L2-cache (op 1,2 GHz)
12-inch TFT-beeldscherm
Resolutie van 1024 x 768
256 MB DDR266 SDRAM
30-GB Ultra ATA
Dvd-rom/cd-rw
ATI Mobility Radeon 9200
32 MB DDR-videogeheugen
Ingebouwde AirPort Extreme-kaart

Geleverd met Mac OS X Tiger[/quote:2599cd4db0]