iBook dicht zonder te sluimeren?

Ik kon hier nog geen topic over vinden.

Ik vroeg me namelijk af of er een mogelijkheid is (miscchien door een klein progje ofzo) om je iBook dicht te klappen zonder dat ie in de sluimerstand gaat.

Alvast bedank!

nei, dat kan niet. Ibook werkt alleen als hij open staat. Warmte wordt via het toetsenbord afgevoerd... helaas dus..! baal ik ook van.

volgens mij kàn het wel, of het veilig is weet ik niet:

http://www.macupdate.com/info.php/id/12211

Wij wensen de tester veel sterkte en wijsheid toe... 8)

er zijn wel Laptops die dat out-of-the-box kunnen naar mijn weten, dus waarom de iBook niet? echt vanwege het toetsenbord?

Er zit toch en klein kiertje tussen beeldscherm en toetsenbord? zet daar dan een mega ventilator op :P

Ja, er zijn laptops die dat kunnen, de powerbook kan dit ook. Het heeft veelal met koeling te maken, en de iBook is daar niet op voorzien. Misschien dat de MacBook dit wel zal kunnen, wie weet.

De zgn. Clamshell modus kan je wel activeren, d.m.v. de Screen Spannings Doctor (-Hack). Het is alleen sterk af te raden vanwege de warmte die je iBook via het toetsenbord kwijtraakt. Bij Powerbooks (en MacBook?) zitten er ventilatie gaten aan de zijkanten...

Ik ben wel benieuwd waarom je dat zou willen

heb het wel gekund dichtklappen zonder dat mijn ibook in slaap ging :( sindsdien begint mijn ibook naar verloop van tijd te stinken en sinds mijn nieuwe logicboard gebeurd dat nu sneller.

[quote:086786b944="MadRisk"]Ik ben wel benieuwd waarom je dat zou willen[/quote:086786b944] Bijvoorbeeld als je een extern scherm aan je iBook hebt hangen met een hogere resolutie dan het interne? Ook met de SSD-hack, wordt je videogeheugen gesplitst (2x 16MB dus) en in Clamshell modus heb je 1x 32 MB, scheelt aanzienlijk :wink:

Duidelijk