Ibook disc OS X installeren op G4

Hallo allemaal, blij jullie gevonden te hebben. Ik ben een volledige leek maar ben enthousiast aan het apple-avontuur begonnen. Nu heb ik pas een nieuwe Ibook gekocht met bijgeleverde installatie CD-rom voor OS X. Alles werkt perfekt, maar nu heb ik geprobeerd dezelfde CD-rom te installeren op mijn G4 waar versie OS 9.2 op draait, helaas lukt het me niet dit met succes te volbrengen. De computer slaat vast wanneer de installatie bijna is voltooid. Is het onmogelijk om de installatie CD geleverd bij het IBook ook te gebruiken om de G4 op OS X te doen overschakelen. Misschien een stomme vraag, maar ik weet echt niet wat te doen.

als iemand het weet, dan hoor ik het graag

groetjes Prem :cry: :cry:

Welke Cd(s) heb je gebruikt? De losse waarop OSX staat?Of het installatiesetje(herstelsoftware).Je moet de losse gebruiken.En ook mogelijk de firmware updaten.

Je moet de installatiesoftware voor de iBook niet voor een andere machine dan een iBook gebruiken.

De pakketten software zijn namelijk specifiek toegespitst op de hardware van een iBook, dus werkt het niet op een andere machine. Als je bij die G4 OSX hebt, die gebruiken, anders Jaguar (OSX 10.2) kopen.

Heb het ook eens geprobeerd met OSX CD’s van en iMac op een G4, en dat gaf prachtige Kernel-Panics, met de toevoeging ‘we’re hanging here’. Niet goed dus.

Let op bijbehorend risico: er kunnen met deze installatie verdwaalde Unix-bestanden achterblijven, je moet eerst je harde schijf opschonen, met installatie-cd opstarten>schijfinstallatie>installatie-opties>schrijven in nullen, dan wordt de boel echt schoongemaakt.

:roll:

Moet ik hierbij vermelden dat ik op mijn iBook OS 9 en OS X heb geinstalleerd van een eMac! Ging zonder problemen. Tijdens installatie "ziet" de cd welk type Mac het is en installeerd de benodigde onderdelen zoals de accubeheer en stuurvlak voor de iBook.

En op de G3 iMac (400 Mhz) van mijn zus heb ik OS 9 geinstalleerd van mijn iBook (600 Mhz). Ook geen probleem.

De OS 9 en OS X cd’s bij de Mac’s zijn hetzelfde als je in de winkel koopt. Alleen de systeemherstel cd’s zijn bedoeld voor de Mac waarbij het geleverd werd net als de Hardware test cd.

Dat zij ik ook al :geen herstelcd's gebruiken.gewoon de losse bijgeleverde,Ik heb gewoon destijds het 10.1.4 cDtje van de TI book op de G4 gebruikt.

De flexibiliteit van OS X blijft me prettig verbazen...

:lol:

Als je Install cd's hebt,0 probleem.=yes Als je recover cd's of specifieke cd's hebt voor het type apple.=no