iBook draadloos verbinden met 3rd party Router

Ik heb een iBook met Airport. Deze iBook wil ik verbinden met een draadloosnetwerk. De WirelessRouter is van het merk D-Link. Ik heb een boek gekocht over OSX maar die beschrijft alleen hoe je verbinding maakt met een Airport BaseStation. Hoe kan ik, of heeft iemand informatie hoe ik verbinding kan maken met niet Airport Base Station Wireless Routers. Zoals in dit geval bij mij thuis?

Gewoon, verbinding maken... :?

Wat is het probleem? Heb je al iets geprobeerd? Je hoeft namelijk helemaal niks in te stellen: gewoon op je AirPort menubalk icoontje klikken, de naam van je draadloos netwerk aanklikken en klaar!

Ik heb op een bepaald moment een airportkaartje in m'n iBookje gestopt. Hij zag direct dat er een (3rd party) draaloos netwerk aanwezig was. 1 keer inloggen en klaar is kees. Binnen seconden was ik online en kon ik ook draadloos dit forum bereiken.... Dussss, gewoon doen, het werkt. Ik ben ook een nitwit als het gaat om hele technische dingen en kon zonder problemen inloggen op een smc router. Succes!

Bedankt heren, ik zal het proberen. Zal als test eens even de Wireless beveiliging uitzetten. Ben denk ik in de war met het begrip wachtwoord en WEP key.

Da's altijd slim als je aan de gang gaat: zet eerst alle draadloze beveiliging uit op de wireless router. Dus geen WEP/WPA wachtwoorden, geen MAC filtering en geen verborgen netwerknaam (SSID broadcasting aan). Werkt het naar behoren, dan ga je weer stap voor stap de zaak dichttimmeren.