iBook en reparatie

Vandaag heeft mijn iBook het voor de 7de!!! keer begeven. Ik zit nu te wachten bij de Apple Store in San Francisco maar hij moet weer opgestuurd worden om gerepareerd te worden. Begint nu echt vervelend te worden. Maar mijn vraag; na hoeveel keer moet er een andere oplossing geboden worden dan reparatie? 4 logic boards, kabels, 2 maal een scherm en een hoop elende verder mag je toch een betere oplossing verwachten?

Ik zou zeggen begin d'r ter plekke over ... !

Daar mogen ze niets zeggen of beslissen. Ben er al over begonnen, maar zonder succes.

Lijkt wel en maandagmachine! :evil:

Die van mij heeft het net voor de tweede keer begeven, terwijl ik notabene in Korea zit. Probeer je dan maar eens door drie lagen slecht Engels sprekend personeel te wurmen ;)

Je mag er toch vanuit gaan dat ze een andere revisie van het logicboard hebben, waarop het probleem verholpen is…

Dat had ik ook verwacht. Nu heb ik het probleem dat mijn machine ongeveer 1 1/2 jaar oud is en dus buiten de garantie valt. Ik ben van mening dat een duurzaam product, zoals een computer, meer dan een jaar mee moet gaan. Weet iemand hoe dat zit? Officieel is de garantie na 12 maanden over maar er is iets zoals een te verwachten levensduur. Iemand een idee?

Apple geeft op de logic boards zowieso 3 jaar repair - programma volgens mij in plaats van de een jaar. Moet je even bij hun voorwaarden kijken. Wat betreft al die logic boards...of zij doen er vreemde hardware in of jij doet vreemde dingen met die laptop..

Ben je niet stiekum een amerikaan die met computers smijt ?

Ff serieus,…hebben ze geen verklaring waarom dat ding elke keer kapot gaat?

[quote:9bf7d81f14="ThomasL"]Vandaag heeft mijn iBook het voor de 7de!!! keer begeven. Ik zit nu te wachten bij de Apple Store in San Francisco maar hij moet weer opgestuurd worden om gerepareerd te worden. Begint nu echt vervelend te worden. Maar mijn vraag; na hoeveel keer moet er een andere oplossing geboden worden dan reparatie? 4 logic boards, kabels, 2 maal een scherm en een hoop elende verder mag je toch een betere oplossing verwachten?[/quote:9bf7d81f14] Indien het apparaat voor de 3e keer voor dezelfde klacht wordt aangeboden voor reparatie kun je een verzoek indienen voor vervanging. Daar ben ik achter gekomen tijdens de 5 reparatie sessies van mijn vorige PowerBook. Niet altijd dezelfde klacht, maar bij de 5e keer heb ik duidelijk gemaakt dat ik geen reparatie meer accepteerde. Ben nu wel nog steeds aan het wachten op de nieuwe PowerBook die deze week eindelijk eens zou moeten komen.

[quote:8f327e34e7="jaapjan"]Apple geeft op de logic boards zowieso 3 jaar repair - programma volgens mij in plaats van de een jaar. Moet je even bij hun voorwaarden kijken. Wat betreft al die logic boards...of zij doen er vreemde hardware in of jij doet vreemde dingen met die laptop..

Ben je niet stiekum een amerikaan die met computers smijt ?

Ff serieus,…hebben ze geen verklaring waarom dat ding elke keer kapot gaat?[/quote:8f327e34e7]

Nee ik smijt niet met computers, ga er niet op staan, doe niet aan case modding en weet dat ik er niet met een hamer op mag slaan. Ik gebruik hem wel intensief (elke dag) maar niet voor gekke dingen. Word, excel, Photoshop Elements, veel Mail en Safari en dat is het. Als ik het wist waarom mijn iBook steeds stuk gaat was het een stuk gemakkelijker geweest.

Elke keer valt me op hoe slecht Apple je als klant behandelt. Ga echt op je strepen staan of gooi desnoods de consumentenbond ertegenaan. Die geven een slecht blad uit, maar hun bemiddeling schrikt veel bedrijven af en dan doen ze meer voor je.

[quote:8f03eb1405="vogel"]Elke keer valt me op hoe slecht Apple je als klant behandelt. Ga echt op je strepen staan of gooi desnoods de consumentenbond ertegenaan. Die geven een slecht blad uit, maar hun bemiddeling schrikt veel bedrijven af en dan doen ze meer voor je.[/quote:8f03eb1405]Hopen dat ze dan niet het topic in de lounge alhier lezen!

Ik vrees dat Apple daar niet zo hard van gaat schrikken. De organisatie op zich is typisch amerikaans met alle bravour erbij en vooral geen negatieve invoeden of berichten.

Ook dat nog. Hebben we hier met Amerika te schaften? Jeeeeezus...

Apple 3 jaar garantie op de logic boards? Dat is iets nieuws zeker? Bij mij is het logic board ook stuk gegaan na 14 maanden. Ik heb ongeveer 600 euro moeten betalen aan herstelling bij een officieel apple repair centre. :evil:

Wat betreft de Consumentenbond; zeker doen! Ik had hier een gelijkaardig voorval. Een collega met een eMac. Iets buiten de garantieperiode gaat het logic board stuk. Apple België wil niets doen. De volle pot dient betaald te worden. Dat is bijna zoveel als de prijs van een nieuwe eMac nu. Na de tussenkomst van Test-Aankoop heeft Apple België het logic board toch gratis vervangen. Ik kan je een pdf doorsturen van het artikel indien je wil.