iBook en USB zipdrive

Gister heb ik het volgende meegemaakt:

Om van mijn desktop G4 naar mijn iBook bestanden over te hevelen, heb ik gebruik gemaakt van mijn Iomega ZIP drive (USB, zo’n kleine platte blauwe), ik had effe geen cross-cable dus trok ik na het kopieeren van de bestanden de USB kabel uit de desktop G4. Uiteraard na het ejecten van de disk… Dan de USB stekker in de iBook en mounten maar… niets aan de hand. Bestanden naar de iBook, ZIP-disk ejecten en stekker er weer uit. Niets aan de hand. Klap ik de iBook dicht om ergens ander verder te werken, is ie tijdens de sluimer stand blijkbaar helemaal uitgegaan… Tot op twee keer (na herhaling van dezelfde handelingen met de ZIP drive) toe. Hij had notabene ook moeite om direct weer op te starten. Moest een aantal seconden wachten.
Lijkt mij iets wat ik beter niet te vaak moet doen…

Heeft iemand hier dit ook wel eens megemaakt? Of een soortgelijk geval?

Ja!

Ik heb zo’n beetje hetzelfde met mijn ouwe trouwe PowerBook G3!

Op het moment dat ik aan m’n USB-poorten een “harde-schijf-achtig” apparaat heb hangen (CD-writer, USB-geheugen-stick) en 'm in slaap laat vallen, wordt 'ie niet meer wakker. Het vreemde is dat het later ook een tijdje is weggeweest, en het is sinds een poos weer terug. Nergens op internet wat over kunnen vinden…