iBook firmware herinstalleren?

Ik heb een dode iBook die nu al een half jaar prima functioneert maar geen beeld toont (werkt als muziek computer en airport base station en wordt bedient via Remote Desktop). Omdat de iBook laatst toch even beeld liet zien voor 5 minuten, heb ik geprobeerd om via de firmware de nvram te resetten. Zonder beeldscherm is dat erg moeilijk, maar ik heb eerst een paar keer getest op m'n PowerBook om te zien of ik de benodigde lijnen blind kon tikken, en dat ging prima. Als ik dan vervolgens in de iBook hetzelfde intik, namelijk:

reset-nvram
reset-all

dan herstart hij niet. En bij de PowerBook volg ik exact dezelfde procedure en herstart deze wel.

Is er misschien een mogelijkheid om de firmware van de iBook opnieuw te installeren? Zou hier iets fout kunnen zitten? Is de procedure bij een iBook anders dan bij een PowerBook?

kan je niet een hardreset doen? ik moest dit ook eens met mijn PB doen, ik weet alleen niet meer hoe :X ik dacht command + alt +powerbutton

alleen zou je dit even moeten na zoeken.

dit wil misschien wel werken :slight_smile:

(BTW, heb je helemaal geen beeld? of doet je backlight het niet?)

Ah, hardreset... ga ikeven uitzoeken.

Wat het beeld betreft, toen ik weer even 5 minuten beeld had was het geen gewoon beeld. Het was een soort van flikkering, flitsende strepen in verschillende kleuren.

Ik kom net weer op een merkwaardigheid. Als ik via remote desktop het programma "Systeemprofiel" open op de iBook, en ik kijk onder PCI/AGP-kaarten, dan komt er in het infovlak "geen infomatie gevonden". Dat geeft wel degelijk aan dat er hardwarematig iets fout zit.

Apple heeft een reparatie programma voor iBooks met schermproblemen. En de lijst met iBooks die ervoor in aanmerking komen is vergroot. Komt die van jou inmiddels ook voor op die lijst?

Omwille van "sporen van vocht" willen ze hem niet repareren...