Hi... ik zoek een ibookje aan te schaffen (mét panther natuurlijk) maar ik weet niet of een G3 nog degelijk genoeg is (heb enkel ervaring met G4/1Ghz + 768MB + Jaguar) en sinds de nieuwe G5 begin ik sterkt te twijfelen aan de prestaties en 'houdbaarheid' (= hoelang voor ik hem moet afschrijven) van mijn nieuwe investering. (Powerbook laat mijn budget niet toe en 2de hands zie ik totaal niet zitten) Dus zijn er mensen die ervaring hebben met G3 (ibook niet noodzakelijk) en hier hun mening/tips/e.d. willen delen. (Misschien sommige al met panther preview?) En ook wat informatie over de specs en de apps die ze er op gebruiken. (Zovan: "Ik doe er wat photoshop mee en dat gaat vrij traag op mijn G3/800 met 256RAM")
Mijn ibook zal mijn enige mac zijn dus de ook belangrijkste. Ik zou hem dus voor alles en nog wat willen inzetten: internet/mail/office-stuff/software-development/games (niet die-hard: ik speel meestal oudere demo’s of lichte strategische spellen)/…
Misschien ook goed om te weten dat ik student informatica ben en dat mijn huidige computer een wintel is (pentium3 met 128RAM en winME) Als je nog extra info over mij en mijn computergebruik wil … vraag maar!
Aangezien ik in Belgie woon en student ben zoek ik ook een degelijke winkel waar ze de studentenkorting geven en die in de buurt van Antwerpen gelegen is. Iemand tips? (of afraders?)
Alvast bedankt!
PS: waarschijnlijk wacht ik met de aanschaf tot na Xmas (ik moet zeker zijn dat ik geen pc nodig heb voor unief en ik dacht dat er dan nieuwe/snellere G3’s aankomen) maar ik doe altijd “long-term research” voor mijn aankoop.