iBook G3 900mHz weer overleden... na 2 eerdere reanimaties

Sedert de zomer van 2003 heb ik een iBook G3 900mHz, na ca 3 maanden in oktober 2003 ging het scherm op zwart en was er geen leven meer in te blazen, ik heb hem teruggebracht naar MacHouse Woerden waar ze er niets mee konden en vervolgens bij apple is mijn moederboard (colorado?) gerepareerd.

Dik een jaar later in augustus 2004 kreeg ik de welbekende horizontale strepen in mijn scherm (logicboard) en was er weer geen reactie van mijn iBook. Nu via Machouse Rotterdam wederom naar apple alwaar weer mijn iBooks logicboard is gerepareerd. Dit via de inmiddels aangeschafte Apple Care.

Dan weer een jaar later augustus 2005 (gisteren) dezelfde horizontale strepen op het scherm niet verder opstarten dan het logootje van spotlight, een bevroren cusrsor en horizontale strepen. Weer een knockout van mijn iBook dus. Vriendelijk contact gehad met Apple Care PMU reset Parameter reset. Niets mocht baten dus maar weer gebracht naar Machouse Rotterdam.

De zeer vriendelijke medewerker van Machouse zei dat het kan dat ik een slechte lichting iBook had en dat ik er werk van moest maken. Vervanging of zo iets.
Nu ben ik erg blij met mijn iBook, maar ik begin hem steeds minder te vertrouwen ik vrees dat als hij gerepareerd wordt hij volgend jaar augustus weer defect raakt en dan heb ik dus geen Apple Care meer (aan 300 euro), kan ik er mooi naar zwaaien, dat vind ik toch zonde voor een machientje waarmee ik lief en nu veel leed heb gedeeld.

Hebben jullie ervaring met vervanging van een Ibook als je zo vaak problemen hebt… het lijkt een chronisch probleem en mijn gevoel zegt nu:
‘3 strikes you’re out!!’ dat moet een amerikaans bedrijf als Apple toch bekend in de oren klinken.

nog 1 keer een reparatie en dan krijg je volgens de policy van apple je geld terug o.i.d. dan gaan ze iig iets voor je regelen als het goed is.

dit gaat nieteens via applecare, zelfs als je geen applecare hebt wordt het moederboard van je iBook gerepareerd. al verschillende gevallen in de buurt meegemaakt.

Zou dat dan de 3e of de 4e reparatie zijn? Mocht blijken dat hij nu gerepareerd moet worden is dat de derde reparatie.

Het blijft zooi, die iBooks

[quote:2348ad8a20="patricko"]Het blijft zooi, die iBooks[/quote:2348ad8a20] Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op...

Het is gewoon een kwestie van flinke pech, maar de meeste
iBooks zijn toch hartstikke in orde hoor.

Patricko: Zooi? dat is wel erg kort door de bocht. Verklaar je nader of maak dergelijke opmerkingen ergens anders!

[quote:60af69e1ff="patricko"]Het blijft zooi, die iBooks[/quote:60af69e1ff]

hier maak je wel veel iBook gebruikers blij mee…

[quote:d32a38af5c="iDoc"]De zeer vriendelijke medewerker van Machouse zei dat het kan dat ik een slechte lichting iBook had en dat ik er werk van moest maken. Vervanging of zo iets.[/quote:d32a38af5c] Eigenlijk moet Machouse er werk van maken! Zij zijn toch leverancier, ik begrijp tenminste dat Machouse 'm ook aan jou geleverd heeft? Dan heb je met hen te maken, en ik vind dat ze na zoveel ellende je maar eens een coulant voorstel moeten doen voor een nieuwe...

[quote:b25591a2b6="patricko"]Het blijft zooi, die iBooks[/quote:b25591a2b6]

zo een uitspraak kan je alleen van een windowsgebruiker verw8en…
ik heb al bijna 3 jaar mijn iBook en ben er zeer tevreden mee.

jah patricko, wel heeeeeeeeeeeel erg kort door de bocht, srry voor m'n commentaar maar echt een hele domme opmerking[/list]

[quote:918cff6a02="patricko"]Het blijft zooi, die iBooks[/quote:918cff6a02]

Mijn iBook is een grandioos stukje hoogtechnologie, ik ben er enorm enorm blij mee ondanks dat ik hem nu voor de derde keer kwijt ben.
2 vrienden van mij hebben er 1 gekocht nadat ze bij mij zagen hoe heerlijk het werkt, dus nogmaals een geweldig ding.

Goed hoe kan ik het nu het beste aanpakken, zodat voor mij de uitkomst het beste is mbt reparatie/vervanging??

even de apple polici erbij pakken. als daar instaat dat je recht hebt op een vervangende ibook, dan heb je dat recht. Ik hoor van een mede makker een paar antwoordjes hierboven dat apple zoiets heeft. Ik ben daar niet van op de hoogte.

Het is wel mooi balen dit soort dingen.
Trouwens bij de machouse maken ze d’r eigen soms heel makkelijk vanaf. Heb dit een keer gehad met een defecte ipod en een powerbook dvd drive. Uiteindelijk een briefje naar bunnik gestuurd. En daarna kon alles (Bunnik zit apple nederland). ding werd bijwijze van spreken thuis opgehaald met een limosine. Mochten ze bij de machouse niet direct willen meewerken. direct in de pen en naar apple nederland schrijven en aangeven hoe blij je bent met de support van demachouse :slight_smile:
Wel een beetje aandikken natuurlijjk :wink:

Heb zelf nu ook al een paar jaar ibookjes in gebruik, en nooit problemen mee gehad. En ik zit op ouwetjes (500 mhz).

[quote:0da7c05ba2="TurkishDelight"][quote:0da7c05ba2="patricko"]Het blijft zooi, die iBooks[/quote:0da7c05ba2]

zo een uitspraak kan je alleen van een windowsgebruiker verw8en…
ik heb al bijna 3 jaar mijn iBook en ben er zeer tevreden mee.[/quote:0da7c05ba2]

Ik heb 2 iBooks, een iMac, een Mac Portable, een 68xxx Powerbook, een Centris, twee 8xxx series, etc.
En twee NextCubes.

[quote:aa0e2d9357="patricko"] Ik heb 2 iBooks, een iMac, een Mac Portable, een 68xxx Powerbook, een Centris, twee 8xxx series, etc. En twee NextCubes.[/quote:aa0e2d9357]

Dus je hebt 2 ibooks maar vindt het zooi, had je het dan niet beter bij 1 gelaten?

Een iBook (als ie het doet) is nog altijd beter dan een Windows ding. Voorbeeldje trouwens: een collega van me kocht vorige week een iBook, binnen een week was de superdrive stuk.