iBook G3 geheugen uibreiden

In mijn iBook G3 600 zit 256 mb werkgeheugen. Ik zit erover te denken om het 128 mb reepje te vervangen door een 512 mb reepje. Hiermee hoop ik dat alles wat soepeler draait, met name het openen en bewerken van foto's in ps.

Maarrrr…ik vraag me af of een dergelijke uitbreiding niet overdreven is omdat er maar een 600 processor in zit. Wie kan daar een wijze uispraak over doen?

PS. Uiteraard snap ik dat een G4 met 1 GB werkgeheugen veeeel fijner werkt, maar mijn budget is zeg maar niet bepaald toereikend daarvoor.

Ja, dat zul je wel degelijk merken. Maar niet met het openen van bestande, want dat gebeurt vanaf je harde schijf, dus de snelheid van je harde schijf bepaald dat. Maar het is wel zo dat als je meer Ram hebt, er minder vaak naar de harde schijf geschreven hoeft te worden, dus de werking van programma's zal wel degelijk verbeteren.

Heb vorige week 1 gb bijgeprikt in mijn iBook en het is echt geweldig! Veel minder strandballen :D Heb toen mijn oude 256 mb bij een vriend van me in zijn iBook gezet (nu 512mb) en het maakt dat ook al echt wat uit.

Niet over nadenken, gewoon meteen doen....

Doen! Heb een iBook G3 800 MHz en vanaf begin 512 MB erbij geprikt. Draait lekker soepel en is heel goed mee te werken.

Zeker weten doen! Hier nog een G3 800 iBookkie en sinds het begin (2001) zit er 640Mb in. Heb je echt nodig.

Ik heb een G3 800 met 384 Mb er in. Ik begrijo dus dat dat een beetje weinig is. Die 256 dan maar vervangen door een 512?