iBook G3

Hallo,

Ik was op zoek naar een Apple laptop, voor de mobiliteit.

Ik heb er ergens een iBook g3 gezien met 500 MHz, 384MB, 20 GB HD. Nu ik niet veel (of lees niks) van Mhz’s, vroeg ik me af of deze geschikt is voor mij. Ik wil er voornamelijk mee gaan typen, wat internetten, en misschien wat Photoshop (6) en Dreamweaver (mx).

Voor ik hier geld aan ga uitgeven, is deze niet te traag?

Heb ook ooit eens verhalen gehoord dat Tiger pas goed is boven 512 MB?

Alvast bedankt voor reacties.

[quote:a36ef9390e="koffiekopje"]Hallo,

Ik was op zoek naar een Apple laptop, voor de mobiliteit.

Ik heb er ergens een iBook g3 gezien met 500 MHz, 384MB, 20 GB HD. Nu ik niet veel (of lees niks) van Mhz’s, vroeg ik me af of deze geschikt is voor mij. Ik wil er voornamelijk mee gaan typen, wat internetten, en misschien wat Photoshop (6) en Dreamweaver (mx).

Voor ik hier geld aan ga uitgeven, is deze niet te traag?

Heb ook ooit eens verhalen gehoord dat Tiger pas goed is boven 512 MB?

Alvast bedankt voor reacties.[/quote:a36ef9390e]

voor typen en internet is het genoeg. licht er denk ik een beetje aan wat je met photoshop gaat doen.
je hebt minimaal 256 mb ram nodig, maar op 512 loopt het idd pas goed. hoeveel ga je ervoor geven?

photoshop en dreamweaver gaat niet gaan op een 500 mhz daar zou je toch een 1000 mhz voor moeten hebben voor interneten en typen is dit meer dan voldoende

je kan tiger vanaf 256 mb ram draaien maar voor vlotheid moet je toch 512 mb ram hebben.
op 384 mb gaat het ook vlot genoeg.

Zijn er ook een soort van adviesprijzen voor 2e hands Apple's?

hoeveel is de prijs. dan kan ik zien of het niet te veel is voor die laptop als je hem wilt geven tenminste

Hij wil er ongeveer 200 euro voor hebben.

Euh... photoshoppen wil ook wel hoor. Ik heb eerst een powermac G3 300 MHz en daarna een 350 MHz gehad. Op de eerste heeft photoshop 6 prima gedraaid en op de tweede photshop 7 en CS 1.

De tweede powermac zat wel 512 MB geheugen in en er stond OS 10.3 op.
Natuurlijk had hij moeite met veel foto’s tegelijk te openen en effecten zoals liquify, maar verder is het te doen.

Dit is wel een laptop dus zal denk ik minder krachtig zijn als een powermac, maar wanneer je er 512MB instopt kun je wel wat simpel photoshop werk doen denk ik.

Weet iemand trouwens wat S.M.A.R.T. is, zit kennelijk in een iBook g3