ibook g3

ik heb een ibookje g3 hier liggen maar het scherm kan niet verder dan 45 graden open want dan valt backlight weg, hij doet het dan verder nog wel hoor.. waarschijnlijk een stekkertje los ofzo maar zo super technisch ben ik ook niet dus heeft iemand dit ook gehad en weet hoe je dat simpel kan oplossen?

thanks alvast :lol:

Nieuwe display kabel monteren

is mij ook al 2x overkomen. Ik heb zelf mijn ibook opengehaald (al eens eerder gedaan mbt vervangen harddisk). Beeldscherm zelf demonteren en dan zie je 2 kabeltjes door je scharnier lopen. 1 is van de antenne en de ander is van je beeldscherm. Als je het omhulsel van de kabel van je beeldscherm openknipt dan zie je verschillende (onmogelijk dunne en gekleurde) draadjes. Een van die draadjes, of meerder, zullen geheel door zijn. Solderen, dun stukje tape eromheen en voordat je de boel in elkaar zet, even testen. Bij het testen wel even je keybord en muisvlak (dus bovenzijde) provisorisch aansluiten. Lekker je tijd nemen en dan valt het echt allemaal mee. Ik ben zelf geen techneut maar het is echt te doen. Suc6.

handige link

http://www.ifixit.com/Guide/

En gebruik de juiste maten Torx-jes.