iBook G4 (1.33) als laptop voor flash en photoshop

Beste,

Ik ben van plan om de ibook van een vriend van mij te kopen (G4, 1.33ghz, 768mb RAM, 14") en ik vroeg me af of de iBook wel goed/krachtig genoeg is om te gebruiken voor photoshop en flash en natuurlijk alle andere dingen zoals mail, itunes etc etc).

Ik ben zo een type die vaak heel veel apps tegelijk open heb staan, dus hoop ik dat de iBook dit allemaal aan kan.

alvast bedankt.

ibook is daar zeker krachtig genoeg voor, enige ding dat elke apple veel nodig heeft is geheugen, maar je hebt 768 wat meer is dan standaard dus zou vlotjes moet gaan maar vind persoonlijk toch dat 1 GB echt wel minimum is

lukt prima.. ik heb zelf ook zo'n ibook (of nou ja nu even niet dan omdat apple m de vorige keer niet goed gerepareerd had.. :s)

bij mij zit er ook nog minder geheugen in en ik kan er zonder problemen op photoshoppen! :slight_smile:

Hier een 768 Mb maccer, maar dan op een G4-800 Mhz. Loopt prima! Ik ben zelfs van de categorie 40Mb diascans photoshoppen en met zijn 6 tegelijk naar photoshop scannen.

Da's geen probleem hoor :-) Als je op je werk met een G5 werkt, dan zul je het verschil uiteraard wel merken, maar buiten dat is het prima toeven op zo'n iBook hoor. 768mb ram is inderdaad netjes... je zal prima kunnen werken. En mocht je het nog nét niet naar je zin zijn, dan is het Ram upgraden natuurlijk altijd nog mogelijk.

Mvg,
Joram

Is prima hoor, maak je niet druk. Hij kan dat prima aan!

en succes met je mac

Zoals je kunt zien heb ik dezelfde configuratie....Photoshop, Dreamweaver en nog een zooi applicaties staan met regelmaat tegelijk aan en alles loopt als een trein, dus doen!

thnx allemaal ;) ;)

Ik ga denk ik zometeen ff over de prijs onderhandelen en heb ik mischien vandaag nog de ibook thuis.

Nog 1 vraag trouwens: hoe zit het met de life-span van powerpc apps nu dat de eerste intel macs al uit zijn. Kan ik er van uitgaan dat de komende jaren zowel intel als powerpc apps worden uitgebracht?

nogmaals hartstikke bedankt allemaal.