iBook G4 1ghz

Een simpele vraag, als je naar Tiger kijkt zie je dat alles gericht is op snelle videokaarten en de 64 bits omgevingen. Is het dan niet zonde om nu een g4 te kopen, zoals bijv. een iBook g4 1 ghz? Want na de release van de imac g5, zal het m.i. niet lang duren eer ze met een stevige ibook en pbook upgrade zullen komen welke de momentele serie hopeloos verouderd maakt.

Dat is het eeuwige dilemma, wat je vandaag koopt, is binnen de kortste keren achterhaald. Maar als je elke keer wilt wachten op de nieuwste modellen koop je dus nooit iets. :? En wat heet hopeloos verouderd? Ik gebruik mijn inmiddels verouderde iMac nog steeds met veel plezier.

uiteraard is dat zo, maar als je weet dat men in september met een nieuwe imac gaan komen, lijkt het mij een logische ontwikkeling. Ik zit daar gewoon een beetje over de denken, daar ik net mijn ibookje heb geregeld. :)

Ach, ik heb afgelopen zaterdag pas een nieuwe PowerBook gekocht bij RAF. Het model voor 1199 euro van oktober 2003...Niet de nieuwste maar ben er wel blij mee! Het is pas mijn tweede Mac in drie jaar tijd waar ik in een jaar al twee PC's heb versleten. Zolang je Mac doet waarvoor je hem wilt gebruiken is er niks aan de hand hoor. Ik ga echt niet iedere keer een nieuwe kopen omdat Tiger ofzo uit is. Het zal tijden duren voor de G4 verdwijnt want de G5 is voor velen nog niet haalbaar. Sterker nog: dankzij de G5 is de G4 eindelijk binnen handbereik van veel mensen gekomen dus Apple zal die echt niet laten vallen! Je zult nog versteld staan van hoeveel G3's er nog zijn: nog altijd meer dan G4 en G5 bij elkaar! Dat komt mede doordat de prijzen voor een G4 jarenlang torenhoog waren. Apple zal dus wel deglijk rekening houden met de 'ouwe' machines want er zijn er meer dan genoeg van! :wink:

Aangezien we nog maar "net" iBooks 4G hebben, een aangezien eerst de powerbook aan de beurt is om een processor-upgrade te krijgen, denk ik niet dat een iBook 5G er snel aan zit te komen. Je kan natuurlijk wachten op de iMac 5G, maar je hebt dan geen portable, en aangezien ik nu nog prima in Panther kan werken met mijn 3G 800Mhz, en aangezien ik mijn apple niet of nauwelijks gebruik voor spellen, zou voor mij 4G prima zijn.... Ik denk er wel over om een vaste computer te kopen, voor op de studeerkamer, maar ik denk zelfs over een snelle Emac...

Buiten al die upgrades en het wel of niet kopen: Ook al maakt Tiger gebruik van 64bit, als de programma's die je gebruikt er geen gebruik van maken, heb je niks aan 64bit. En Adobe CS is nog niet zo lang uit, dus ik denk niet dat je je kapot moet kijken op dat 32 of 64bits gebeuren.

Daarnaast, als je een iBook 1Ghz hebt, met lekker veel geheugen, en zo mogelijk een zo groot mogelijke grafische kaart, dan kun je er nog héél lekker lang plezier van hebben.
Zolang je er maar rekening mee houdt dat de iBook niet ontwikkeld is voor zwaar grafisch werk, want dan ga je wel sneller merken dat de iBook aan kracht inlevert.

Maar als je echt wat meer kracht wil, om langer mee te kunnen gaan, dan zou ik een powerbook kopen, of wachen op de upgrade. En anders natuurlijk een G5 imac of powermac kopen :wink:

Hmm of ik vervang mijn imac g4 gewoon voor een imac g5 de ibook is alleen voor euhm nouja eigenlijk wordt eht waarschijnlijk mijn main amp, computer vanwege de portabiliteit, als ik mijn eigen huis heb, wil ik lekker rond kunnen lopen en overal internettten enzo. Tja een huis alleen is best eenzaam vrees ik.