Ibook g4 800mhz 512mb Iemand ervaring mee?

Hallo heeft er iemand ervaring met een ibook g4 800mhz? ik zou graag willen weten of dit een redelijke mac is voor flash internet enz en af en toe adobe creative suite cs1 apps?

Ja, heb ik twee jaar gehad (is - samen met m'n ex -met de noorderzon vertrokken).

Beviel prima. Draaide er ook CS1 op.
Het is geen snelheidsmonster, maar voor de meeste klussen is dit goed te doen.

Enne… zoveel mogelijk geheugen inproppen als je kan.

Dat is een prima computer. Zal geen probleem zijn.

:smiley:

let inderdaad op dat geheugen, 512 is niet genoeg. Het zal werken, maar in CS zal je veel harddisk geratel krijgen. Dus meer geheugen zoals hierboven al staat.

maar ik hoef nie altijd portable te zijn ik wil een ibook omdat hij praktisch is en weinig ruimte inneemt maar kan ik voor snelheid dan beter voor een mini gaan met 1,25mhz en 512 MB?

Theoretisch gezien is de mac mini iets sneller 512K L2 cache i.p.v. 256k. Ook de systeembus draait op 167 Mhz i.p.v. 133 Mhz

De max. resolutieinstelling is 1920 x 1200, dus voor de meeste schermen ruim genoeg. Op de iBook is dit 1024 x 768.
Wanneer je op de iBook een extern display aansluit is dit alleen video mirroring. Dit in tegenstelling tot een PowerBook…

Zelf zou mijn voorkeur wanneer je wil kiezen tussen mac mini & iBook, de iBook zijn.
Dit omdat je mobiel bent. Ook in huis. Je niet gebonden bent aan de monitor. Het stroom verbruik lager is. De mac mini verbruikt max 85 watt daar komt de display nog bij. Terwijl de iBook max 45 watt verbruikt.

Succes met je keus :slight_smile:

Wanneer je op de iBook een extern display aansluit is dit alleen video mirroring. Dit in tegenstelling tot een PowerBook...

Nee hoor, hier heb je een tooltje voor. gebruiken op eigen risico maar je kan gewoon een 2e scherm aansluiten en dat als extra gebruiken ipv mirrow.
Volgens mij was dat: Screen Spanning Doctor

[quote:21f84acfa8="rbandel"]Theoretisch gezien is de mac mini iets sneller 512K L2 cache i.p.v. 256k. Ook de systeembus draait op 167 Mhz i.p.v. 133 Mhz[/quote:21f84acfa8]

Je vergeet dat de processor ook een stuk sneller is: van 800 naar 1250 Mhz. Scheelt ook behoorlijk.

dus voor de snelheid kan ik beter voor de mini gaan?

De mac mini is sneller, maar dat had je zelf ook al bedacht. In de mac mini G4 kan maximaal 1 gb geheugen (huidige module eruit, nieuwe erin). Andere forumleden zeggen dat het te doen is met de iBook. Als mobiliteit een rol speelt, zou ik voor de iBook gaan. Ik weet niet hoever je van die iBook vandaan woont: misschien kun je eens langs gaan om te zien hoe snel je programma's er nu op draaien?

[quote:84419c9714="bob789"]maar ik hoef nie altijd portable te zijn ik wil een ibook omdat hij praktisch is en weinig ruimte inneemt maar kan ik voor snelheid dan beter voor een mini gaan met 1,25mhz en 512 MB?[/quote:84419c9714]

1,25mhz??? in die tijd kenden ze dat model mac mini nog niet

[quote:d0185a9bc9="mac lover"]1,25mhz??? in die tijd kenden ze dat model mac mini nog niet[/quote:d0185a9bc9]

De Mac mini 1.25 Ghz (M9686LL/B) is de eerste Mac mini. Deze is geïntroduceerd in january 2005.