ibook g4 beeldscherm knippert

Jaja, ik heb in februari een nieuwe ibook g4 1200 MHz gekocht. Werkte allemaal prima en aardig totdat hij na een week of 3 opeens soms begon te knipperen. Dit werd steeds erger. Het knipperen zag je als je de display op volle sterkte zet. Hij gaat dan heel snel terug naar van zwak naar fel. Dit knipperen kan tot ongeveer 20 seconden duren. Het komt geheel willekeurig voor.

Op 29 april heb ik mijn ibook naar een apple service provider gebracht en het probleem uitgelegt. Nadat zij hem een behoorlijke tijd getest hadden zagen zij het probleem niet. Toen ik toch nog extra aandrang gaf om hem nog een keer goed te testen zagen zij het probleem ook. Ze kwamen tot de conclusie dat het aan het logic board moest liggen, en hebben een nieuwe aangevraagt bij Apple. Ik kon op de 17e mei mijn ibook weer ophalen. Er is inderdaad een nieuwe logicboard ingekomen, het serienummer is namelijk leeg als je kijkt bij de systeemeigenschappen en tevens kun je aan de kast van de ibook zien dat deze open is geweest. (mijn ibook g3 heeft ook een nieuwe logicboard ooit gekregen en had daarna ook een leeg serienummer).

Alles mooi en aardig, maar ik zet mijn ibook nu net aan, en ja hoor, het knipperfeest is weer begonnen. Een defecte achtergrond verlichting als je het mij vraagt…
Iemand anders die ook dit probleem al heeft gehad met een ibook g4?

BTW mijn ibook heeft ook al van het begin af aan witte vlekken links en rechtsonder. Dat is geen klacht aldus de apple serviceprovider, dat was normaal bij ibookjes. Geen klacht?! Als ik in een apple center ben staan er ibookjes met een gewoon goed beeld. :expressionless:

Yep, herkenbaar. bij mijn iBook G4 zelfde probleem. soms wel, soms niet. kortom moeilijk uit te leggen aan de klantenservice. nog niet mee weggeweest, ik wacht reacties van anderen nog even af :innocent:

Had vanavond hetzefde probleem voor het eerst. Is het besmettelijk of zo?

Als je beschikking over een video-camera hebt kan je het beste een filmpje er van maken bij een service punt zul je altijd zien dat het beestje perfect werkt, dat scheelt ook weer een heleboel uitleggen en allemaal rare manoevres om de fout te laten zien...

Ja hoor. Hier een G4 933 mhz, November 2003 gekocht, en precies het zelfde probleem. Bij mij gebeurt het met vlagen. Elke 3 a 4 maanden gebeurt het een week of 2, en dan is het weer afgelopen. Bij mij helpt het vaak wel als ik het scherm een beetje op en neer beweeg, dus ik heb altijd gedacht dat het aan de aansluiting van het beeldscherm lag.

Ongeveer het zelfde effect dus als je accu nog 1 minuut power heeft?

Dan begint de mijne ook te flikkeren. Verder gelukkig alles in orde. (iBook G4 1GHz 12" nov '04)

Bij mijn Powerbook G4 ook, alleen heel voorspelbaar wanneer: -1- Als de batterij bijna leeg is (paar minuten over) -2- Als ik de processor op maximale snelheid heb, terwijl ik op batterij werk. Op Automatic heb ik er geen last van...

Hier ook: PB 15" 1,5 ghz. Ik heb recentelijk problemen gehad waardoor eerst de HD is vervangen. Nu een 3 weken geleden ook het Logicboard. Maar pas sinds deze laatste vervanging heb ik dit probleem. Ik heb nog 8 dagen garantie en ga zeker ermee terug. Het flikkeren is traag bij mij. Op de vreemste momenten begint het maar vooral lls ik aan het tieprn ben. Ik heb de schermvelichting uit staan dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb het probleem meer in kaart kunnen brengen. Het probleem ligt bij de aansluiting van het logicboard naar de beeldschem printplaat. Wanneer het scherm begint te knipperen en ik druk voorzichtig met mijn vinger tegen de onderkant van het beeldschermomhulsel naast het logo van ibook g4, dan houd de knippering in een keer weer op. Achter dit logo zit een printplaatje en die maakt dus niet goed contact.

Ik heb ook film gemaakt van het probleem. 10 minuten de camera richten op het scherm en het feest begon. Ik hoop dat dit de apple dealer wat sneller overtuigt.