ibook g4 harde schijf

hallo

ik heb een vraag kheb zelf een nieuwe ibook, maar mijn zus heeft de oudere g4 versie 1ghz 60 gig harde schijf. Alleen er is een probleem, ik zelf en mijn zus worden helemaal gek van die verekte langzame harde schijf. is het mogelijk dat een grotere en vooral snellere harde schijf in een ibook kan planten.
:innocent:

tuurlijk, maar verwacht wel een prijskaartje voor de 60 of 80 gig 7200 rpm schijf

te vinden op mailamac.be of *.nl

Je kunt natuurlijk ook extern gaan. Dan zal de schijf niet alleen sneller zijn, maar je hebt dan kwa grootte natuurlijk veel meer keuze. Bovendien kun je zo'n externe schijf nog eens gemakkelijk aan een andere mac hangen.

Volgens mij is een nieuwe(grotere) harde schijf niet veel sneller dan de orginele die er nu in zit en het is nogal een klus om een nieuwe HD in je iBook te lepelen. Is dat je het allemaal wel waard voor een boel geld en een fraktie sneller? Ik zou er een externe HD bijkopen voor extra opslag en backup.. dat is niet veel sneller maar wel makkelijker..

Zo'n externe 7200 rpm schijf is wel degelijk sneller als de 4500 rpm schijf die ingebouwd zit. Ik heb hier ingebouwd een standaard 4500 rpm schijf in zitten. En dan heb ik nog een externe 4500 en een 7200 rpm schijf. Maar mijn interne schijf is bij zowel een testprogramma voor het testen van de schrijfsnelheden langzamer als mijn twee externe schijven. En in de praktijk is dit bij het overschrijven van grote bestanden erg goed merkbaar.