iBook G4 in de zon?

Hoi, met dit mooie weer wil ik graag ff in het park studeren, daarvoor heb ik mijn iBook nodig. Kan dat zomaar? Ik bedoel; kan een iBook G4 tegen deze warmte? Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt!

Ik doe met mijn "toch al loeiheet wordende" powerbook niets anders als buitenzitten.... fannetje loopt wat vaker... gaat prima hoor.

edit : loopt ipv lootp

Warmte ??? Zo warm is het nu ook nog niet. Wat doen ze dan in warme landen met hun bookie ?

Warmte is niet je grootste probleem... De zon wel. Bah. Je ziet geen flikker meer op dat scherm.

Op de Apple site staat er het volgende over: :wink:

[quote:00bc58e216]- Temperatuur bij gebruik: 10° tot 35° C

• Temperatuur bij opslag: -25° tot 45° C
  • Relatieve luchtvochtigheid: 20 tot 80%, niet-condenserend
  • Hoogte bij gebruik: tot 3000 m
  • Hoogte bij opslag: tot 4500 m[/quote:00bc58e216]

en verkleuren zal je iBook ook niet ...

je ziet gewoon geen steek op je scherm... :oops:

Kijk lekker langs het scherm en geniet van het lekkere weer.

Pas op voor laagvliegende patatkippen.

[quote:0967cf005a]Pas op voor laagvliegende patatkippen.[/quote:0967cf005a]

Zora, wat zijn dat precies? :?:slight_smile:

H

[quote:8ad6c2d048="Fuji"]je ziet gewoon geen steek op je scherm... :oops:[/quote:8ad6c2d048]

Nee inderdaad, wanneer wordt dat eens opgelost? Of is de techniek nog niet zover?

[quote:3b1f0f2ca8="Roggie"][quote:3b1f0f2ca8]Pas op voor laagvliegende patatkippen.[/quote:3b1f0f2ca8]

Zora, wat zijn dat precies? :?:slight_smile:

H[/quote:3b1f0f2ca8]
Amsterdams voor duiven :smiley: !

Grinnik...dank je. (Ik woon in Utrecht, vandaar)

:smiley:

Mijn iBook heeft het hier toch wel lastig. Het is hier in Texas over de 30 graden en vochtig, maar mn iBook gedraagt zich prima. Dat komt misschien omdat ik de cpu (en harddisk!) amper 10% belast. Zware applicaties gaat ie niet leuk vinden denk ik. Het enige probleem is het scherm inderdaad. Brightness op maximaal zetten en dat is alles wat je kan doen. Zoek een beetje schaduw op zou ik zeggen.

Ik kan niet studeren met dit mooie weer. Ben veel te snel afgeleid. 8)

Het grappige van werken in het park is dat je AirPort-kaart automatisch de openstaande WiFi netwerken in de directe omgeving oppikt. Zo kun je genieten van het fantastische weer en ondertussen je e-mail checken.

Eigenlijk geweldig, alleen ga ik er vanuit dat het niet helemaal een kosjere aangelegenheid is.

Maar is het wel veilig?? Vooral de naam van hierboven ("Kaap") doet mij denken aan krantekop: 'AMSTERDAM - iBook G4 gekaapt in het Vondelpark bij het warme weer".

[quote:369ba887b8="Apple Specs"]Beveiliging Sleuf voor Kensington-kabelslot[/quote:369ba887b8]

Keten hem vast aan je zelf, dan is het wel veilig 8)

Of aan het picknik bankje, maar dan moet je niet het sleuteltje kwijtraken. Nooit een slechte investering, als ik van huis ga staat mijn iBook vast aan zo'n kabel.

[quote:e2dbdcc643="cubizer"][quote:e2dbdcc643="Apple Specs"]Beveiliging Sleuf voor Kensington-kabelslot[/quote:e2dbdcc643]

Keten hem vast aan je zelf, dan is het wel veilig 8)[/quote:e2dbdcc643]
Als je dan maar niet gegijzeld wordt…