iBook G4 moederbord stuk na geen 2 jaar

Hoi, Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben maar een simpele gerbuiker die erg blij was met haar ibook G4 (volgens mij 14"). Maar afgelopen week heeft heet mijn ibook het begeven en het Apple Service Center zegt dat de moederbord stuk is. Gezien de 'garantie'verlopen is gaat het mij 600 euro ex kosten om dit te repareren. Voor dit bedrag kan ik een nieuwe PC laptop kopen die waarschijnlijk niet in 2 jaar stuk gaat. Zoals jullie wellicht bergijpen heb ik mijn vertrouwen in Apple verloren. Ik ben student en ik kan het mij niet permiteren om de 2 jaar een nieuwe computer aan te schafen.

Weten jullie of dit vaker voor komt? Of hebben jullie tips wat ik kan doen?
Alvast bedankt voor jullei reacties
Nicole

Tja, dat gebeurde mij ook een tijdje geleden. Helaas gebeurt het wel vaker ook. Apple laat de laatste tijd wel een paar steekjes vallen op het hardware gebied. Zolang 't in garantieperiode valt doen ze echt niet moeilijk, daarbuiten echter staat de deur stevig op slot. En heb je een typisch geval van jammer.

Verder is er niet zoveel aan te doen, behalve dat je bij je eventueel volgende mac maar eens moet gaan nadenken om er twee jaar extra AppleCare bij aan te schaffen. Wel prijzig, maar in iedergeval nog stukken goedkoper dan EUR 600 ex btw…

De meeste problemen komen namelijk naar voren na het eerste jaar.

Suc6!

[quote:9a6078376c="MadSven"]De meeste problemen komen namelijk naar voren na het eerste jaar.[/quote:9a6078376c] Toch niet: het aantal uitvallers is heel vaak in het eerste jaar het hoogst: http://www.macintouch.com/reliability/laptops.html. Maar hoe dan ook kennen de iBooks hoge uitvalpercentages.