Ibook G4 opname van minidisc

Ik heb in alle jaren dat ik nog geen echt goede computer had om geluid op te nemen veelvuldig gebruik gemaakt van de MD, nu heb ik een grote collecties met MD, waaronder enkele bootlegs van live concerten enzo. Met name deze bootlegMD's wil ik graag in mijn Ibook gaan zetten, zodat ik ze daarna kan overzetten naar mijn Ipod. Dus hier de vraag kan ik met de volgende apparatuur waar ik de beschikking over heb: [b:43f781269a]SONY MD walkman MZ-R70[/b:43f781269a] - [url]http://www.minidisc.org/part_Sony_MZ-R70.html[/url] [b:43f781269a]SONY MD home deck MXD-D3[/b:43f781269a] - [url]http://www.minidisc.org/part_Sony_MXD-D3.html[/url] rechtstreeks aanlsluiting creeren op mijn Ibook om zo muziek overzetten naar Itunes, dit direct of doormiddel van extra software.

Alvast bedankt

Digitaal overzetten zal denk ik niet gaan, het enige wat je kunt doen is 1 op 1 opnemen vanaf de MD-speler.

Dus de MD speler aansluiten op je mic of line-in,
de MD afspelen, en het geluid opnemen met
een ander programma zoals bv Amadeus II.

Maar op mijn Ibook zit toch geen line-in of mic aansluting, bestaan er soms kabeltjes die de uitvoer van een van mijn MD apparaten kunnen omzetten via de USB -poort of Firewire-poort?? want dan is het makkelijk op te lossen

Yep, die bestaan. Is al vaker ter sprake gekomen, en veelal werd de iMic van Griffin aangeraden. Heb hem zelf niet, want mijn Mac heeft wel audio-in (en ik heb een andere oplossing ook, de [url=http://www.digidesign.com/index.cfm?body=/products/digi002]Digi002[/url], maar die is voor deze toepassing veel te duur). Info op de site van [url=http://www.griffintechnology.com/]Griffin[/url]

Je kunt ook eens kijken naar de Sonica theater, dit si een externe soundcard (tot dolby 7.1) op usb ne heeft ook een linen in. Kijk op www.m-audio.com

Yep, die bestaan. Is al vaker ter sprake gekomen, en veelal werd de iMic van Griffin aangeraden.

Ik had de iMic wel en heb die weer vlug verkocht. De kwaliteit liet veel te veel te wensen over. De bijgeleverde software, Final Vinyl, werkt bovendien niet onder Panther. In de MacFan 42 zijn een aantal apparaten, cq interfaces besproken. Uitsluitend voor digitale invoer te gebruiken is de Edirol UA-1D, je minidisk is immers al digitaal. ± € 130,-.

Wil je meer mogelijkheden kun je denken aan de Edirol UA-3D. Daarmee heb je ook analoge mogelijkheden, ±€230,-.

Er zijn best veel invoer apparaatjes en PCI kaarten, de meesten bezitten een D/A convertor. het MacFan artikel biedt je een redelijke introductie en met Google en audiointerface moet je een heel eind kunnen komen.

Suc6

[quote:ff13c8b250="Elsie"]Final Vinyl werkt bovendien niet onder Panther.[/quote:ff13c8b250] Niet om een discussie te starten hoor, maar Final Vinyl werkt hier prima onder 10.3.3. en levert een prima resultaat.

Ik denk dat de iMic in combinatie met FinalVinyl de goedkoopste
oplossing is met een degelijk resultaat.

Ook een leuke externe usb geluidskaart voor deze toepassing is de Yamaha AP-U70 te koop voor ca. €70 bij Correct in Rotterdam. Ik heb er zelf 1 en ben daar zeer tevreden over. Het apparaat zit tjokvol digitale en analoge in- en uitgangen, bevat een 2 x 20 Watt eindversterker, een vrij programmeerbare dsp. Opnemen via Amadeus II werkt goed. Helaas werkt de meegeleverde software niet op een ibook G4 (wel op een G3 onder OS9) maar niet in classic, omdat de USB implementatie van Apple onder 10.3.3 mank is op het punt van HID ondersteuning. Gelukkig word het apparaat wel herkend onder 10.3.3 en werkt alles. Maar voor fine-tuning van de dsp is een G3 nodig met OS 9.x.

oke, ik heb nu al heel wat opties gehad, maar dan een toevoeging op mijn vraag, kan ik het via de Audio invoer plug voor elkaar krijgen bij een Imac G4, waar ik ook de beschikking over kan krijgen? zo ja is dit makkelijker dan de hiervoor genoemde mogelijkheden en is de kwaliteit beter? en de Imic is de goedkoopste oplossing, maar is dit ook de beste oplossingen in verhouding met prijs kwaliteit, de meningen zijn hierover vedreeld, maar wat is de beste oplossing?

Ik denk zelf dat als je het op een andere computer met een line-in kan doen, dat je daarvoor moet kiezen, het scheelt toch een stukje converteren...

Ik gebruik zelf met veel plezier mijn iMic, heb er al vele LP’s
mee opgenomen met een prima geluidskwaliteid…