ibook g4 touchpad kapot na clean install?

Ik heb zojuist OS X Tiger via een clean install geinstalleerd op de ibook G4 van mijn huisgenoot. Echter nu wordt de touchpad niet gedetecteerd en vraagt de installer om een muis!

Voor deze clean install deed OS X en de touchpad het nog. Ik heb zelfs dezelfde installatie-cd gebruikt om Tiger eerder op deze ibook te zetten. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Voorkeuren -> Toetsenbord en Muis -> Stuurvlak misschien?

Probleem is dat het touchpad helemaal niet verschijnt in de lijst bij toetsenbord en muis.

Heb je de Combo 10.4.4 er al overheen gedaan?

Je zou bijna denken dat ie je mac niet heeft herkent als een iBook...

Inderdaad, en dat terwijl het een gewone gekochte Tiger dvd is, die op alle moderne macs hoort te werken. Ik ga nu de software-updates installeren, ben benieuwd.

Update: die updates deden het hem, touchpad werkt weer, thanks!

De 10.4.4. update zal het oplossen als je iBook 1.42 Ghz is Ik heb een iBook G4 1.42 GHz, en die hebben een specifieke versie van 10.4.2 op DVD erbij. Als ik 10.4.0 DVD gebruik heb ik precies hetzelfde als rutgerz. Updaten naar 10.4.3 of nieuwer helpt op deze iBook. Als je een oudere hebt, weet ik het niet, maar check dit artikel eens welke versie minimaal nodig is: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25517

maurits

Mijn iBook is ouder en die doet zonder problemen hoor....

heb ook nergens last van, en ik heb een ibook G3 900 Mhz :) had er 10.4.3 der op draaien zonder problemen, met nadruk op had. Video kaart is kapot :S

[quote:562ad7c726="iPod Jimmy"]Mijn iBook is ouder en die doet zonder problemen hoor....[/quote:562ad7c726]

mijn ibook heeft wel is een probleem gehad … HIJ WOU NIET MEER OPLADEN … maar het was binnen de gerantie en nu is ie weer super! dat kwam waar schijnlijk omdat alles wat er op kon er op stond (staat) … aleen geen bloutooth (ofzo) :finderoud:

Ik volg je niet en waarom citeer je mij daarvoor :P Maargoed ik heb de iBook uit 2001 en die heeft 0,0 gezeik (buiten dat ie sloom is...)