iBook G4 Vastloopkuren

Beste medemaccers!

Ik heb een vriendin met een iBook G4. Om welke type het precies gaat weet ik niet precies, maar volgens mij is het de 2e generatie.

Het is haar eerste Apple computer, maar jammer genoeg moest ze die eerste computer 3 keer terug sturen naar Apple zonder resultaat!
Het probleem is dat de computer vastloopt door de ingebouwde OSX effecten, zoals het Genie Effect met het minimaliseren en door de dock vergrotings effecten. De computer slaat redelijk snel vast en er zit dan niets anders op een complete reset.

Ik neem aan dat Apple computers de iBook een clean install hebben gegeven, en of de disk permissions hersteld. Maar dat weet ik niet zeker… Ik zal zo wel een telefoontje plegen of de iBook wel een clean install heeft gekregen, maar dat lijkt me sterk.
Persoonlijk denk ik dat het een hardware probleem… Grafische kaart? Of misschien logic board? :?

Edit:

Ik weet ook niet of er een pram reset is uitgevoerd.

Wie kan de arme meid helpen voor een oplossing??

Zo te horen kan je zelf ook wel een beetje vogelen. (af en toe permissies herstellen of er van tijd tot tijd een [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/25902]programmatje[/url] op los laten kan nooit kwaad)

Waarom heb je haar niet geholpen dan? Of hebben jullie pas verkering? :finderoud:

Wouw, leuk progje. Die ga ik zelf ook even downloaden.. ;)

Ik heb zelf nog geen oogje op haar iBook kunnen leggen, omdat ze een tijdje in het buitenland was, en de iBook was een tijd bij Apple.
Ik denk zelf dat het niet een softwareprobleem is, want deze kuren heb ik echt nog nooit van gehoord. Zowiezo, als de iBook 3 keer terug van Apple komt, dan neem ik aan dat het wel over moest zijn!

Verkering? Was dat maar waar… :wink: Maar het is nu nog gewoon een goede vriendin van me. :slight_smile:

Thx voor de reactie. :smiley: