Ik wil gaan overstappen op een mac en dan waarschijnlijk een notebookversie. Ik zat eerst de denken aan de 2.0ghz macbook maar ik zag op internet over mooie tweedehands iBookjes staan. Ik ben van plan om er mee te gaan: internetten, officen, dvd's branden, dvd's naar divx, site bouwen en wil lekker snel m'n muziek af kunnen spelen. Misschien ook soms nog een spelletje maar dat zal geen zeer zware zijn. Nog een vraag is: Hoe makkelijk is t om xp te runnen op een iBook?
[quote:01b89a990f="BoToX"]Hoe makkelijk is t om xp te runnen op een iBook? [/quote:01b89a990f]
Heel moeilijk, want dat kan namelijk niet!
Lange uitleg:
In een iBook zit een G4 processor, een Power PC processor. Die gebruikte Apple “vroeger” in de computers. Tot zo vorig jaar, ze zijn overgestapt op Intel processors.
En op een Intel processors (dezelfde die ook in veel PC’s zitten) kan je dus Windows draaien.
Ik hoop dat het ook niet nodig voor mij is om windows te kunnen draaien. Ik hoop dat mac os x mij precies kan brengen wat ik bij windows krijg en meer.
Tjah op dit moment heb ik wel het geld voor een ibook en niet voor een macbook. maar misschien nog ff door sparen. of een mac mini maar die heeft nog geen core 2 duo en had gevraagd aan zo'n gozer bij de macstore in rotterdam en die zei dat die verwachtte dat de mini eruit zou gaan.
Heb je een scherm? Dan kan je een Mac mini overwegen, die zal sneller zijn dan de iBook G4.
Alles zal ooit worden geüpdatet. Zo kan je eeuwig gaan wachten.
Maar als je echt Mac OS X wil gebruiken, dan zou ik helaas geen iBook kopen. De laatste iBook G4 werd gelanceerd in de zomer van 2005.
Een MacBook is beter op de toekomst voorbereid.
Maar een iBook G4 is een mooie computer. Met 1GB ram zal die nog veel (alles) trekken. Oke, geen videobewerking en dat soort, maar gewone taken zeker.
Maar verwacht niet te veel, het blijft een “oude” processor / computer.
Ja ik heb een scherm. Maar dan zal ik op de lange duur een 20" schermpje kopen. maar t idee dat ik beneden op de bank lekker kan internetten en alles kan doen vind ik een heerlijk idee. dus het word dan maar de macbook. wel jammer dat ik nu het geld nog niet heb anders was ik snel naar www.a-mac.nl gegaan om een zwarte te kopen. hoe lang duurt het trouwens na de release van leopard dat het standaard op alle mac's zit als je er eentje koopt?
Ik geloof dat er een regeling bestaat dat als je een Mac koopt met het oude OS, terwijl het nieuwe al uit is, dat je gratis het nieuwe krijgt. Maar dat is geloof ik maar 2 weken na de release van het nieuwe, weet ik niet precies meer.
Waarom zou je een zwarte willen? Die is duur omdat die zwart is
Kijk eens op a-mac.nl beginpagina. die 40 gb erbij vind ik echt niet erg. maar ik vind het inderdaad belachelijk. Ik vind de witte zelfs mooier. Is een snelle tweedehands imac g5 een goed idee?
Inderdaad. maar als ik voor de macbook ga zal ik het ff weg uit mn gedachte moeten stoppen want ik denk aan niks anders de hele dag :P vervelend dat er geen 1.86 ghz met een dvd-brander is. hoe tevreden ben je over de intel gma 950? is dat echt heel slecht?
[quote:fa4fcef258="CoreDuo"][quote:fa4fcef258="BoToX"]Hoe makkelijk is t om xp te runnen op een iBook? [/quote:fa4fcef258]
Heel moeilijk, want dat kan namelijk niet!
Lange uitleg:
In een iBook zit een G4 processor, een Power PC processor. Die gebruikte Apple “vroeger” in de computers. Tot zo vorig jaar, ze zijn overgestapt op Intel processors.
En op een Intel processors (dezelfde die ook in veel PC’s zitten) kan je dus Windows draaien.[/quote:fa4fcef258]