Hallo, Ik ben een toekomstige Apple gebruiker, en nu heb ik een vraag.
Mijn iBook G 4 is op dit moment onderweg met de post, ik heb hem online besteld, zonder eerlijk gezegd ooit die laptop in het echt te hebben gezien.
Ik heb alleen een klein vraagje: ik zag vandaag op een beurs een iBook G4 staan die compleet wit is, en die ik op de site heb besteld is wit/grijs.
Is de iBook g4 geheel wit, of is het zoals die foto?
Ik heb hem liever in wit eigenlijk, maar hoe dan ook blijft het een mooie laptop…
Volgens mij zijn de nieuwe G4 iBooks qua uiterlijk niet veranderd t.o.v. de eerste generatie. Ik heb er eentje van een jaar oud. De buitenkant is wit, het toetsenbord, stuurvlak, armsteun, binnenkant scherm en de rand aan de buitenkant (waar de poorten en de CD drive zitten) is lichtgrijs. Vroeger was dit deel zilverkleurig en de toetsen waren wit, wat ik er ronduit goedkoop vind uitzien.
Het mooie van een Mac kopen is dat dat in eerste instantie ook op basis van esthetische overwegingen wordt gedaan. Maar als je eenmaal met de machine werkt kan het uiterlijk je geen moer meer schelen: zo fijn is het te werken met een Mac. Veel plezier ermee!
[quote:a2dc52f39f="craig kroeger"]2 dimms van 256[/quote:a2dc52f39f]
Dat is op zich wel jammer, want nu kun je niet verder uitbreiden, zonder modules over te houden... Als je 1 module van 512 had genomen had je er later nog 512 of 1024 bij kunnen zetten indien nodig.
[quote:8c7fdb604b="unSOUND"][quote:8c7fdb604b="craig kroeger"]2 dimms van 256[/quote:8c7fdb604b]
Dat is op zich wel jammer, want nu kun je niet verder uitbreiden, zonder modules over te houden... Als je 1 module van 512 had genomen had je er later nog 512 of 1024 bij kunnen zetten indien nodig.[/quote:8c7fdb604b]
ik weet het, maar ik ga hem enkel en alleen voor final scratch gebruiken, en dan heb ik aan 512 genoeg werkgeheugen
[quote:1b9c18cce6="Yosemite"]De iBook heeft toch één ingebouwde 256MB die vast op het moederbord zit en een uitbreidingsslot voor een module van maximaal 1024MB.[/quote:1b9c18cce6]
vreemd... vroeger kon je zelf aangeven wat er in de eerste geheugenbank ging. :?
( edit: tegenwoordig kan het nog alleen bij de PowerBooks. )
het verschil tussen het grijs op de site van apple en in het echt. komt volgends mij door een stukje belichting en weerkaatsing van de omgeving waar de foto is genomen.
[quote:d7604a1f90="unSOUND"]vreemd... vroeger kon je zelf aangeven wat er in de eerste geheugenbank ging. :?
( edit: tegenwoordig kan het nog alleen bij de PowerBooks. )[/quote:d7604a1f90]
Bij mijn 600 Mhz iBook G3 kon dat ook al niet. Toen zat er 128MB vast op het moederbord.
De bovenste foto klopt nog het meest, die tweede is fors overbelicht,
maar ondanks dat kun je wel zien dat de binnenkant donkerder is
dan het witte toetsenbord wat ervoor ligt… die onderste heeft iets te
veel contrast, en het donkere deel is te grijs, zal wel met web-kleuren
te maken hebben, of verkeerd opgeslagen…