Ibook G4 vs PB easynote?

Ik studeer aan de willem de kooning academie en wilde graag een laptop aanschaffen voor mezelf en voor school. Nu heeft de leraar mij aangeraden om toch voor een macbook (1099,-) te gaan, niet wetende hoeveel ik uit te geven heb, dus ik weet wel dat mac meer van toepassing is maar.. maar.. maar de prijs he.

Ik heb vooral programma’s als photoshop, illustrator en dreamweaver nodig, kleine filmbewerkingen maar niet te uitgebreid (ik doe mode, geen grafische opleiding)

Nu is een nieuwe macbook veel te duur voor me, dus ben ik verder gaan kijken naar de Ibook g4 white.

Ook viel de aanbieding over de PB easynote me op van 499 euro bij dixons me op. Zie hier: link

Op marktplaats heb ik een IB gevonden voor 500 euro inclusief airport kaart, 60gb en 512MB 14"
Klinkt dit oke of onmogelijk?

Wat kan ik het beste doen? Andere oplossingen zijn ook welcome, helaas is mijn budget maar klein… ook al is dat niet echt in 1 zin met Macintosh te plaatsen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

iBook G4's zijn prima machines, Photoshop en Illustrator zal er nog wel op werken. Alhoewel ik niet weer of de nieuwste versie dat gaat doen. Maar ik zou een stapje hoger gaan zitten, op een PowerBook G4 die zijn weer wat krachtiger en hoef je je weinig zorgen te maken of hij wel genoeg presteert voor hetgeen waar jij hem voor gaat gebruiken..

Heel erg bedankt.. rond welke prijs liggen die? Ik ben nog niet zo ver in de Applewereld dus het is voor mij even wennen en vooral zoeken en rondsurfen!

Ik heb even rondgekeken op marktplaats, de powerbooks g4 rond mijn prijs hebben vaak maar 30gb en 256MB, is dit niet te weinig. Ook moet er dan nog een airport kaart in worden gezet.. is dit te doen qua prijs/praktische kant?

En is een powerbook g4 dan beter dan de aanbieding die ik krijg via mp mbt tot Ibook 60gb, 512mb, airport kaart?