Ik heb een iBook G4 met OS 10.3.4. Gister heb ik daar het programma FinePix geprobeerd te installeren. De installatie is alleen niet gelukt. Daarna heb ik mijn digitale camera er aangekoppeld om via iPhoto foto's te bekijken en af te halen. Daarna wilde mijn iBook alleen niet meer uit. Wat ik ook probeer. Alle programma's werken voor de rest prima. Weet iemand wat ik er aan kan doen?
Heb je al geprobeerd om via appeltje + option + escape de finder geforceerd te stoppen? Als ook dat niet helpt, kun je aan/uit knop enkele seconden ingedrukt houden, dan gaat de iBook uit. Bij weer aanzetten kan het opstarten wat langer dan normaal duren.
Het geforceerd uitzetten via de aan/uit knop moet je niet te vaak doen…
Ik raad je aan om de update te draaien (onder het :apple: -tje linksboven), we zitten momenteel al op versie 10.3.8, kan geen zou ik zeggen.
Ik ga het proberen. Thanx!
En volgens mij werkt 10 sec. de powerknop inhouden ook nog altijd, onafhankelijk van je 10.3.xxx level. Niet zo subtiel, alleen suc6 bart
nog minder subtiel is de stroom eraf en de accu eruit .Als dat niet werkt, biedt de hamer uit de garage een oplossing. Een ding is zeker: uit gaat je iBook altijd :innocent:
Heeft het updaten gewerkt?
[quote:1e6e4c3859="Sasja"]Ik heb een iBook G4 met OS 10.3.4. Gister heb ik daar het programma FinePix geprobeerd te installeren. De installatie is alleen niet gelukt. [/quote:1e6e4c3859] Ik zou in finder ff alles opzoeken dat Finepix of Fuji heet en in de prullenbak ermee. Ik neem aan dat je het over Fuji Finepix viewer hebt. Je kan je camera gewoon aan je iBook hangen zonder die rommel te installeren. Foto's importeren doe je met Image Capture (Fotolader) of iPhoto, veel beter!