IBOOK G5 ??

Hoi, ik ga overstappen van pc naar een mac :apple: :D Ik wil een Ibook kopen, maar ik vraag me af wanneer nu de ibook g5 zal uitkomen. Eerst zei men in Q2 van het jaar maar we zitten er midden in en nog altijd niets, zelf geen release datum. Kan iemand mij anders iets meer vertellen? Ik zou graag rond september een ibook gaan kopen, zou er dan al een ibook g5 zijn?

grt :wink: :finderoud:

eerst komt de powerbook g5 ( waarschijnlijk over 1,5 jaar ) en dan de ibook g5 ( waarschijnlijk over 2 - 2,5 jaar )

geduld is een schone zaak :smiley:

Misschien kun je hier eens een kijkje nemen:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=46816

[quote:bb2b0beb58=“maarten20”]geduld is een schone zaak :D[/quote:bb2b0beb58]
Lastig op te brengen lijkt me, als je elke dag achter je Wintendo zit…

Zo lang nog, amaai. En de ibook is al 2 jaar oud.

Maar ze blijven de beste 8) en ze blijven updaten
Kan het dat er binnenkort een update zal komen van de ibook?

De iBook is al 6 jaar oud (4 jaar in zijn huidige vorm).

En een update binnenkort: dat zou zo maar eens kunnen. Maar een G5 zit daar zeker niet in.

Ik gok op een nieuwe iBook as maandag, met ati 9600 en g4 Zou leuk zijn als nieuwe iBook sterke trekjes heeft van het succesnummer ipod mini (kleurtjes)

[quote:f3ad703f5d="dolby"]Ik gok op een nieuwe iBook as maandag, met ati 9600 en g4 Zou leuk zijn als nieuwe iBook sterke trekjes heeft van het succesnummer ipod mini (kleurtjes)[/quote:f3ad703f5d]

Dat zou opzich wel cool zijn, die kleurstellingen. Zit eigenlijk op een iBook te azen, maar financieel is het nog niet super en geen must.

En ik denk dat de Mini goed werkt heeft gedaan, aangezien ik alleen nog maar mac / Unix wil :smiley:

ibook duurt nog lang maar voor de zeker heid moet je eff wachten tot maandag dan is de WWDC mischien komt er nog een leuke upgrade:D

Er komen binnenkort updates van de iBook. Je mag verwachten dat de specificaties gelijkaardig zullen zijn aan de huidige eMac :)

voor roddels en verwachtingen kijk ook eens hier

http://macpredict.com/

iBook G5? Reken maar eerder op een iBook P5

redelijk goeie gok van wanneer het weer eens tijd wordt voor een nieuwe versie vind je [url=http://buyersguide.macrumors.com/]hier[/url]. De iBook is er duidelijk weer eens aan toe!

[quote:ebc7580415="teigetje"]redelijk goeie gok van wanneer het weer eens tijd wordt voor een nieuwe versie vind je [url=http://buyersguide.macrumors.com/]hier[/url]. De iBook is er duidelijk weer eens aan toe![/quote:ebc7580415]

Heel leuk zo’n gok, maar er is wel een complicatie: de snelste iBook is nu 1,33 GHz en de langzaamste Powerbook 1,5 GHz. Daar zit niet veel tussen.

Jawel, 1,42ghz :P Dan wordt het verschil idd wel erg klein.

Nog moeilijker wordt de videokaart: als ze bij de iBooks naar een ATI 9600 willen gaan zoals in de eMacs, is die sneller dan de Nvidia 5200go in de 12" PB…

Als de ibooks dus geupdate worden, moet er wel bijna iets met de 12" PB gebeuren.
Waarschijnlijkste lijkt me dat die een betere videokaart krijgt (9700 met 64mb) en/of een 13,3 inch breedbeeld scherm.

Maar of dat dus deze week al gebeurt, ik weet het niet. We wachten af.

[quote:ab60eafec9="Meck"]Jawel, 1,42ghz :P Dan wordt het verschil idd wel erg klein.

Nog moeilijker wordt de videokaart: als ze bij de iBooks naar een ATI 9600 willen gaan zoals in de eMacs, is die sneller dan de Nvidia 5200go in de 12" PB…

Als de ibooks dus geupdate worden, moet er wel bijna iets met de 12" PB gebeuren.
Waarschijnlijkste lijkt me dat die een betere videokaart krijgt (9700 met 64mb) en/of een 13,3 inch breedbeeld scherm.

Maar of dat dus deze week al gebeurt, ik weet het niet. We wachten af.[/quote:ab60eafec9]

iBook’s:
G4 1.42GHz
512MB DDR
GeForce FX5200 64MB

[quote:71b2d1c02a="G3FX"][quote:71b2d1c02a="dolby"]Ik gok op een nieuwe iBook as maandag, met ati 9600 en g4 Zou leuk zijn als nieuwe iBook sterke trekjes heeft van het succesnummer ipod mini (kleurtjes)[/quote:71b2d1c02a]

Dat zou opzich wel cool zijn, die kleurstellingen. Zit eigenlijk op een iBook te azen, maar financieel is het nog niet super en geen must.

En ik denk dat de Mini goed werkt heeft gedaan, aangezien ik alleen nog maar mac / Unix wil :D[/quote:71b2d1c02a]

Apple heeft een patent ingedient voor een “colour changing computer case”, dus wie weet? :smiley:

Lijkt me wel een goede mogelijkheid ja. Alleen denk ik dat ze nog bij 256mb blijven (in elk geval de 12"), hebben de pas vernieuwde emacs ook nog.

Maar ben vooral benieuwd wat ze dan met de 12" pb gaan doen, die is zijn meerprijs dan toch echt niet meer waard.

[quote:0293f156ba=“larridon”][quote:0293f156ba=“Meck”]Jawel, 1,42ghz :stuck_out_tongue:
Dan wordt het verschil idd wel erg klein.

Maar of dat dus deze week al gebeurt, ik weet het niet. We wachten af.[/quote:0293f156ba]

iBook’s:
G4 1.42GHz
512MB DDR
GeForce FX5200 64MB[/quote:0293f156ba]