[iBook] geheugen reparatie tijd

Sinds enige tijd is mijn 256mb intern geheugen van mijn iBook G4 kapot. Gelukkig heb ik nog 512 erbij waardoor ik nog kan doorwerken echter hij zal toch terug moeten naar Apple. Kan iemand mij vertellen hoe lang zo'n reparatie duurt? Ik heb namelijk zeer, zeer slechte ervaringen met de reparatie van mijn iPod (anderhalve maand).

Alvast bedankt voor de info!

Maandje of 2 moet je toch wel rekenen hoor.... :wink:

[quote:a0d89dbc27="Turbanus"]Maandje of 2 moet je toch wel rekenen hoor.... :wink:[/quote:a0d89dbc27]

haha hmmm dan maar 256mb minder :wink: Nee maar moet ik denken aan een week of een maand? Het is mijn enigste computer dus vandaar moet ik even uitkienen wanneer het 't beste uitkomt.

Er is een stukje intern geheugen defect en de hele notebook moet terug? Vreemd :sealed:

dat geheugen zit vast gesoldeerd aan het moederbord

Is een nieuw logic board! Ik zou een gratis 1024Mb vragen en verder werken...

[quote:de8f94bb56="Meneer Guggenheimer"]Is een nieuw logic board! Ik zou een gratis 1024Mb vragen en verder werken...[/quote:de8f94bb56]

Hoe bedoel je?
DonJoe: als ik het zelf kon doen had ik dat gedaan. Gelukkig heb ik garantie dus ik wil die 256 er weer bij hebben, logisch.

Weet echt niemand hoeveel tijd zoiets ongeveer bij Apple in beslag neemt? (dus van het ophalen t/m hij weer wordt terug gebracht).

Je hebt nu 256 (stuk) en 512 dimm. Als je hem niet kwijt wil zou je de grootste dimm kunnen vragen en de ibook niet laten repareren. Met 1024Mb kan je ibook mee totdat ie wordt vervangen!

[quote:129325b6f6="Meneer Guggenheimer"]Je hebt nu 256 (stuk) en 512 dimm. Als je hem niet kwijt wil zou je de grootste dimm kunnen vragen en de ibook niet laten repareren. Met 1024Mb kan je ibook mee totdat ie wordt vervangen![/quote:129325b6f6]

hmm als Apple die service biedt zou het erg netjes zijn. Ik zal eens informeren als ik weer in NL zit. Bedankt.

Desondanks ben ik nogaltijd benieuwd naar de gemiddelde reparatietijd :evil:

Als het geheugen op het moederbord defect is zou ik er zeker niet door mee blijven werken. Voor hetzelfde geld sleept dat geheugen andere onderdelen ook mee in de duistere diepten der defecten.

Wat je wel kunt doen is vragen aan de dealer of ze het moederbord alvast bestellen, terwijl jij nog doorwerkt op de iBook. Zodra het moederbord binnen is breng je de iBook, zodat zij het moederbord kunnen wisselen. Dat hoeft dan niet zo lang te duren. Met een beetje gelukt heb je 'm dan dezelfde dag nog terug.

[quote:a25ef7f7f5="macpro"]Als het geheugen op het moederbord defect is zou ik er zeker niet door mee blijven werken. Voor hetzelfde geld sleept dat geheugen andere onderdelen ook mee in de duistere diepten der defecten.

Wat je wel kunt doen is vragen aan de dealer of ze het moederbord alvast bestellen, terwijl jij nog doorwerkt op de iBook. Zodra het moederbord binnen is breng je de iBook, zodat zij het moederbord kunnen wisselen. Dat hoeft dan niet zo lang te duren. Met een beetje gelukt heb je 'm dan dezelfde dag nog terug.[/quote:a25ef7f7f5]

Perfect! Goed idee om ze alvast te mailen!
Helaas ben ik genoodzaakt er toch nog even mee door te werken (geen dealer in de buurt), hopelijk neemt hij niks mee in zijn ‘duisternis’.

Bedankt allemaal.