ibook geheugen

ik heb een plak 1gb geheugen voor mijn ibook 1.2ghz. volgens de handleiding had het 266 moeten zijn, maar ik heb 333 gekregen. de ibook herkent dit geheugen niet. heeft iemand hier ervaring mee? de leverancier is bereid om e.e.a. om te wisselen, maar omdat in de vs is duurt dit weer een maand. klopt dat echt dat 333 niet zou werken? of valt er iets te truken?

Zou gewoon moeten werken. Heb je wel duidelijk een 'klik' gehoord bij de installatie van het SO-DIMMetje?

Als je voor je iBook PC2700 in plaats van PC2100 geheugen hebt gekregen moet je alleen maar blij zijn. Want PC2100 geheugen in een iBook wil nog wel eens voor Kernel Panics zorgen. Controleer inderdaad of het geheugen wel goed in de iBook is geplaatst. De contacten van het geheugen mag je bijna niet meer zien als het in de houder zit.

wat betekenen 2100/2700 en 266/333? ik kom op websites her en der wel tegen dat PC2700 geen probleem is. die term 333 kom ik nergens tegen.... ik krijg de kaart echt niet verder aangeduwd...

is het niet gek dat ik in System Profiler helemaal niets zie (slot=empty)? zou je niet een soort foutmelding verwachten als iets niet wordt herkend?

heeft iemand specifiek ervaring met PC2700/333 in ibook g4 1.2ghz?

ik heb gister een 256 mb balkje PC2700 geheugen in deze iBook G4 1.2 Ghz laten zetten en werkt perfect :D ik weet alleen niet of het 266 of 333 is :innocent: waar check je dat?

bij systeem profiel staat:
Grootte: 256 MB
Type: DDR SDRAM
Snelheid: PC2700U-25330
Status: OK

PC2700, dat staat dus voor een FSB van 333 MHz.

ok 2700=333 dan zou mijn geheugen dus gewoon moeten werken ... grrr

je hoeft niet hardwarematig iets aan te zetten zodat er stroom op de ram komt te staan?

frustrerend; nu moet ik de boel dus gaan terugsturen naar de vs… ben je weer een maand verder…