ibook geheugen

Ik heb hier een ibook G4 1.33 ghz 256 mb en 14 inch. Nu wil ik voor school gebruik maken van grafische programma's als photoshop. Daarom ben ik van plan om er wat extra geheugen in te stoppen. Ik zit te twijfelen tussen 512 mb en 1 gig erbij. De vraag is of je veel verschil merkt tussen 768 mb en 1256 mb. Er zit iniedergeval wel een groot prijsverschil tussen ( op macstuff.nl is 512 mb 60 euro en 1 gig 150 euro). Als ik bij macstuff.nl op ibook g4 klik en dan op geheugen, kan ik maar kiezen tot 512 mb. Kan ik ook gewoon het geheugen van 1 gig dat onder "powerbook" staat bestellen? Verder wilde ik weten wat het verschil is tussen PC2100 en PC2700. Bij voorbaat dank voor de hulp.

Welkom bij dit forum. Ik heb de iBook G4 met 768 MB en PhotoShop CS2 draait uitstekend. Ook andere 'zware' programma's draaien goed. Niet razend snel maar ruim voldoende.

Je kunt inderdaad tot 1 GB extra RAM in jouw iBook stoppen.

De voorkeur wordt gegeven aan PC2700, dit is namelijk sneller, de iBook heeft nog wel eens problemen met PC2100 modules.

ik heb ibook 1.25 ghz met 768 geheugen creative suite van adobe draait prima hierop. 1 gb geheugen is meteen wel stuk duurder, wel wat sneller maar met 512 erbij draait het prima

Voor iedere Apple geld: hoe meer geheugen, hoe beter de programma's werken.

Als je het kunt missen, ga dan voor de 1 GB geheugen. Je zult merken dat je er veel plezier van gaat krijgen.

Mail-a-Mac heeft 1 GB voor de iBook voor € 129 excl. BTW, dus even rondzoeken op diverse sites kan lonend zijn.

Bedankt voor de reacties. Ik neig wel meer naar de 1 gb. Als ik er 512 mb in zou stoppen en in de toekomst erachter zou komen dat dat toch wat weinig is, moet die 512 mb eruit en dan kan ik alsnog die 1 gig gaan kopen.

hallo kijk eens bij crucial (juist adres weet ik niet meer)de prijzen zij er zeer goed en volgens icreate zeer geschikt voor apple. groetjes , rik 8)