iBook; goede deal of niet?

Dag iedereen

Ben nieuw op dit forum en ook in de wereld van Apple. Heb voorheen altijd met PC en Windows gewerkt en dacht dat het wel eens tijd werd iets anders te proberen. Ik ben zo op zoek gegaan naar een nieuwe of 2de hands Portable Mac, iBook of PowerBook en kwam zodoende bij deze aanbieding.

iBook G4
933Mhz Processor
640 Mb Ram Geheugen
60 Gb Harde Schijf
DVD/CDRW Combo
ATI Radeon 9200 32Mb
Bluetooth ingebouwd

Volgens de eigenaar zo’n 4 maanden oud, met nog 8 maanden garantie. De vraagprijs bedraagd 950€.

Is dit een goede koop? Of sla ik deze beter over en ga op zoek naar een betere aanbieding?

Mvg

Ja, ik vind van wel. Nieuwe 1Ghz is €1199,- Kloksnelheid is 67Mhz lager, maar de hardeschijf is 2 keer zo groot. Dus ik zou zeggen, lijkt me een goeie koop. Ga kijken en als ie er nog goed uitziet zou ik hem zeker meenemen. Is het een 12"?

Welkom op het forum.

Lijkt mij een goede koop. Een korte demonstratie voor aankoop is bij een tweedehands model volgens mij wel handig. Zeker gezien het om een nog zo nieuw model gaat.

neen een 14", zou niet veel gebruikt zijn...

is de max. resolutie hierop 1024 of verschilt dit van model? dit is het enige minpunt vind ik. maar omdat een powerbook maar begint vanaf 1800€ (nieuw) heb ik het er toch niet voor over.

mvg

De maximale resolutie voor een iBook is inderdaad 1024 x 768. Als je de functie als consumentenlaptop bekijkt is dit in de meeste gevallen wel voldoende. Wanneer je hem zakelijk gaat gebruiken, geef ik je gelijk dan is meer veel handiger, maar dan is een iBook vaak al niet helemaal geschikt meer.

Netjes! Ikzelf ben altijd huiverig voor 2e hands laptop, je weet nooit wat er mee gebeurd is. Weet je zeker dat ie nooit gestolen is, of gevallen? Maar, 8 mnd garantie, dat ziet er goed uit, eind vd jaar apple care nemen...

Even tussen neus en lippen door vragen waarom hij/zij de laptop wil verkopen (op een onverwacht moment) kan wonderen doen....... Bij stotteren de laptop links laten liggen!

Ok hartelijk bedankt voor jullie hulp. Ik denk dat ik hem zal nemen!

De verkoper is zelf handelaar en heeft de notebook in feite heel weinig gebruikt. Wist zelf niet hoe lang het systeem loopt op batterij. Denk wel dat deze meneer te vertrouwen is want hij reageert altijd heel correct en wil hem zelf tot hier komen leveren.

Nog een vraagje, hoe bevalt de overstap van PC naar MAC?

Mvg

Het is net als niesen:

heel even schrikken, daarna een gevoel van opluchting, kippevel, je krijgt meer lucht…

:smiley:

[quote:6f47c50683="w0lfj3"]Ok hartelijk bedankt voor jullie hulp. Ik denk dat ik hem zal nemen!

De verkoper is zelf handelaar en heeft de notebook in feite heel weinig gebruikt. Wist zelf niet hoe lang het systeem loopt op batterij. [/quote:6f47c50683]

lekkere handelaar, die niet eens weet hoelag de accu meegaat van de iBook!

[quote:b7b7c69ec6="Panthertje"]

lekkere handelaar, die niet eens weet hoelag de accu meegaat van de iBook![/quote:b7b7c69ec6]

Dat weet ik zelf ook niet, in ieder geval langer dan 3 uur, want zolang zit ik maximaal in een trein :slight_smile:

Ik heb dezelfde type iBook, op laagste contrast enzo... Ik denk iets van 5 en een half uurtje..

Hij is er hoor!!! :lol:

http://users.pandora.be/w0lfj3/ibook.jpg

Damn, het blijft een lekkerding! :lol:

je moet nog ff die rooie stikker van de aan/uit knop afhalen, is ie nog veel mooier ;)